Två fråger om valpar.

Enya

Trådstartare
Jag har en valp på strax över 4 månader som kissar på sig när hon sover. Är detta fullständigt normalt för en valp i hennes ålder eller bör jag bli orolig och kontakta veterinär? Vad kan det bero på?

Hon pendlar en del i vikten trots saam foder, samma mängd och på ungefär samma tider varje dag. Hon får nu två gånger per dag, precis som de andra två vuxna hundarna. Detta är första gången jag göra så här, när min andra hund var valp så fick hon mat 4 gånger per dag fram tills hon var 6 månader, 3 gånger per dag fram tills hon var 1 år och sedan 2 gånger per dag. Men varför pendlar min nuvarande valp?

Jag kom på att jag egentligne har fler frågor, men just nu minns jag inte dem :D Jag får tqa dem sedan när jag komemr på dem ;)

Sv: Två fråger om valpar.

Nääe, tror jag inte är normalt att dom kissar på sig så i sömnen..det har inte mina gjort iallafall...du tror inte den vaknar till o kissar då??
min valp nu har jag inga mattider med alls, han äter knepigt, ibland 1 gång om dan , ibland 3-4....

martha skrev:
Nääe, tror jag inte är normalt att dom kissar på sig så i sömnen..det har inte mina gjort iallafall...du tror inte den vaknar till o kissar då??
min valp nu har jag inga mattider med alls, han äter knepigt, ibland 1 gång om dan , ibland 3-4....

Nej, hon vaknar inte vad jag vet. Vi har suttit i soffan och så har hon legat bredvid och sovit och när hon sedan hoppat ner så är där en pöl. Mycket trist är det.

Nu kom jag på en fråga till som jag funderade på. När hon sover så låter hon mycket konstigt när hon andas. Låter nästan som astma :confused: , visst att valpar snarkar, men detta är mycket! Kanske sover hon mycket djupt och så kissar hon på sig för att hon slappnar av.

du kanske skulle höra med en veterinär istället, vad är det för ras?? har den trubbig nos? de flesta "bull" raser har ju en massa konstiga ljud för sig..snarkar å så :D

Det är en dobermannvalp så hennes nos är inte trubbig.

Ja, det lutar nog åt det i alla fall, hoppas ju att det inte är allvarligt!

Det kan förekomma att valpar kissar på sig när de sover. Kissblåsan är inte under kontroll för de små förrän de är runt 6 mån.

exsambons valp kissade på sig i sömnen ett par gånger som valp, det är antligen sopm småbarn ibland som nån enstaka gång kissar ner sig på natten trots att de egenligen är "torra".
det hände väl 2-4 gånger under valptiden - och han blev rumsren tidigt.

Det kan vara urinvägsinfektioen också..det hade min golden när han var valp....Då har de inte så stor kontroll på kisseriet alls

Liknande trådar

Hundhälsa Har alltid haft större hundraser där rekommendationer varit att motionera växande hund försiktigt. Efter diskussioner med hundfolk så...
Svar
13
· Visningar
1 356
Senast: hundtant
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
989
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
446
Senast: movi
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 104
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV