K
ketchup
Aldrig tävlat unghäst förut. Sökte lite men hittade inget ... Måste man på unghäst rida två felfria runder i avd. b innan ban får starta avd. a?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så på tex. 5års championatet. Rider man ba grundomgången?
Jag har en D-ponny som är 6 år. Jag startar i av. A, om jag får 2 felfria i avd. A räcknas väl det för att ha "kvalat" in. Jag ska nämligen tävla i Allsvenskan och då får jag ju inte bli diskad, för lagets skull. Varför jag har tävlat i avd. A är för att jag var inte säker på reglerna även om jag hade hört dt. Jag är inte heller intr. att starta i unghäst klass, jag vill vinna! P.S Behöver inte kommentarer på mitt sista citat.
Man ska ha gjort de felfria runderna på samma höjd eller högre. dvs har du 2 st felfria 1.00m klasser i avd B så får du rida 0.90 och 1.00m i avd AKL
Måste bara fråga, antar att hästen måste ha gjort 2 felfria i avd. b på t.ex. 1.00 för att få starta avd. A på 1.00 o.s.v. alltså två felfria i avd b i varje klass innan man får starta avd a i den klassen, eller?