Två årigt sto med förkalkning. Värt att kolla på för ev köp?

B

Big_lady_zola

Hej!

Jag har en fråga angående ett sto som är två år som har förkalkning. Jag håller på att eventuellt köpa en ny häst, relativt ung för att jag vill kunna forma hästen som jag vill ha den!

Jag fick ett erbjudande på ett två årigt sto som har förkalkning, hon som skrev till mig sa att om man rider in henne lungt och inte stressar så ska det inte vara några problem. Och om man red i skogen till en början för att bygga upp musklerna.
Hästen är billig.

Är det värt det?
Jag kan verkligen inget om förkalkning. och jag vet inte hur hästen ser ut i nu läget.

tacksam för svar!

Sv: Två årigt sto med förkalkning. Värt att kolla på för ev köp?

Nej, det bäddar för probem, den kommer troligtvis inte hålla för ridning

Jag hade inte köpt en häst med befintliga fel hur billigt den än var. Har hittat tvååriga halvblod (med gröna papper) för 18-25000. Dessa är utan fel enligt annonserna.

Det bästa du kan göra är att be säljaren om röntgenplåtarna och sedan fråga tre eller fyra oberoende veterinärer!

Jag hade inte köpt en häst med befintliga fel hur billigt den än var. Har hittat tvååriga halvblod (med gröna papper) för 18-25000. Dessa är utan fel enligt annonserna.

Röntgade UA också då?

Var sitter dessa förkalkningar och vad är det för sorts förkalkningar?

A

Jag skulle inte köpa en sån häst. Det är så mkt som kan "gå fel" ändå så starta med en frisk häst!

Hmm jag vet inte tjejen som kontaktade mig sa bara förkalkning, vad jag fattade som var det i skelettet.

Hmm jag vet inte tjejen som kontaktade mig sa bara förkalkning, vad jag fattade som var det i skelettet.

Mitt råd om du ska köpa häst ,är att ta hjälp av någon mer hästkunnig du har förtroende för. Annars kommer du bli så blåst.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 119
Senast: valpköpare
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 022
Gnägg Hej! Funderar över något som jag inte kan hitta råd om någonstans på nätet. Jag delar min häst med min mamma och vill nu flytta 1 timme...
2
Svar
28
· Visningar
3 474
Senast: Stekspaden
·
Hästmänniskan Okej så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Min bästa kompis medryttarhästar har nu blivit till salu och hon frågade mig om jag...
Svar
13
· Visningar
2 969

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka