TV-tittande katter?

LindgrenV

Trådstartare
Känns som en tråd som en mamma skulle kunna starta om sina barn på Förälder, men... Nu hamnar den här :D

Hur mycket tittar era katter på TV? Vad tittar de helst på?

Minimorsan ligger just nu bekvämt på ett täcke i fåtöljen och tittar på 112 plod. Hon tittar gärna både på TVn och datorn (när vi kollar på film eller serier).

Minimannen brukar ligga på armstödet till soffan och titta.

Brukar de gå fram och stå precis framför TVn eller sitter de en bit i från?

Minimorsan går gärna fram och kollar på hunden som är i reklamen till TV3 (En basset eller vad det är, som brukar dyka upp samband med att siffran ploppar upp, eller i presentation av programmen).

Här fick hon syn på en katt i programmet Djursjukhuset som hon tyckte var spännande och kände att hon behövde gå lite närmre och kolla in den :p

8985a460160611e2bf5922000a1f8cdc_7.jpg
 
Sv: TV-tittande katter?

Min stora katt bryr sig inte om TV för fem öre. TV-bänken däremot är ett bra ställe att sova på, om inte hemmabiosystemet är igång.

Lill-kisse däremot är en riktig TV-fantast! Bäst är animerade serier, typ Futurama, och actionfilmer. En annan favorit är när vi spelar Mario eller Donkey Kong eller nåt annat plattformsspel på Wii eller xbox.
 
Sv: TV-tittande katter?

Katten jag vaktade ett par månader älskade tv´n han kunde titta på tråkiga serier och sånt, men så fort han hörde "djursjukhusets introlåt" så kom han springandes och satt sig på min puff mitt framför tvn klistrad tills dess att det var slut, han fattade även när det var reklam och la sig då ner och suckade och väntade på att det skulle börja igen. Han kunde även gå fram och krafsa på skärmen emellanåt

här satte jag på en mer kattvänlig film
703849_10151112599330496_1504587356_o.jpg
 
Sv: TV-tittande katter?

Min hädangångna katt tittade på tv EN gång under sitt liv. Det var en intervju med Gudrun Schyman och han lappade till henne i ansiktet med tassen:eek:

Min andra katt tittar aldrig. Däremot välte han platt-tv:n i golvet när den var ny genom att hoppa upp och försöka ligga på den, som han alltid gjort på tjock-tv:n. Märkligt nog höll tv:n efter luftfärden.
 
Sv: TV-tittande katter?

Är det djur på tv så tittar hon ibland.

När vi tittade på något program om vilda djur i Norden så dök det upp fåglar som slogs och hade sig, oj vad spännande det var!
79928_1349383702.jpg
 
Sv: TV-tittande katter?

Den försökte jag visa för våra katter, den ena somnade och den andra gick.. När jag gav upp och startade Futurama istället vaknade lillan till liv och attackerade rymdskeppen som for fram på tvn :D

Vår stora katt gillar tydligen när sambon spelar WoW, även om sambon inte gillar att hon gillar det. Hon sitter på musmattan med ena tassen på musen och tittar på skärmarna tills han blir sur och lyfter ner henne :D
 
Sv: TV-tittande katter?

Det händer inte så ofta, men visst har han tittat till på tvn.
När han ligger i mitt knä när jag sitter även med bärbara datorn i knät (blir lite trångt, men det går, finns det hjärterum...ni vet) så brukar han följa pilen med blicken :D.
 
Sv: TV-tittande katter?

Det finns specialgjorda filmer för katter. Vet inte var man kan köpa dem, men jag har hyrt dem via lovefilm. "Bugs" visade jag för katterna jag var jourhem åt, och de älskade den verkligen. När jag satte på den så sprang den ena katten och hämtade den andra och så bänkade de sig, helt hänförda, emellanåt fram och slog med tassen på tv:n eller gick bakom den och letade. Hyrde den andra filmen "birds" till min nuvarande katt, som inte alls brukar bry sig om tv:n. Han tyckte filmen var jättespännande ett tag, men tröttnade rätt fort och gick iväg. Jag tror att vi som tittar på de tv-tittande katterna har roligare än katterna själva. :)
 
Sv: TV-tittande katter?

Ingen av mina två är speciellt intresserade av tv'n, Sixten kan titta en stund ibland men det är väldigt sällan. Dock så blev hon väldigt fascinerad en gång när jag satt och tittade på dressyr, hon satt där en lång stund:love:
2012-04-21%252016.15.43.jpg
 
Sv: TV-tittande katter?

Jag hade en jätte roligt film när min ena katt sitter och kollar på backhoppning där man verkligen ser att han följer den som hoppar.
Mina katter sitter och kollar på tv/film ibland.
 
Sv: TV-tittande katter?

Min slöa katt brukar inte intressera sig nämnvärt för tvn men nu senaste halvåret så har han både tittat på naturprogram med fiskar och fotboll med stort intresse. Vet inte hur mycket han faktiskt förstår av det han ser eller om det bara är saker som rör sig på vissa sätt som är roliga när katt är på humör.
 
Sv: TV-tittande katter?

Mina tittar inte på tv så ofta men det händer. Kan se ut såhär:

012ae95e334311e28b4622000a9e2975_7.jpg


c15e101c334211e2979622000a1fb04f_7.jpg
 
Sv: TV-tittande katter?

Det finns specialgjorda filmer för katter. Vet inte var man kan köpa dem, men jag har hyrt dem via lovefilm. "Bugs" visade jag för katterna jag var jourhem åt, och de älskade den verkligen. När jag satte på den så sprang den ena katten och hämtade den andra och så bänkade de sig, helt hänförda, emellanåt fram och slog med tassen på tv:n eller gick bakom den och letade. Hyrde den andra filmen "birds" till min nuvarande katt, som inte alls brukar bry sig om tv:n. Han tyckte filmen var jättespännande ett tag, men tröttnade rätt fort och gick iväg. Jag tror att vi som tittar på de tv-tittande katterna har roligare än katterna själva. :)
Skulle vilja prova att visa de filmerna för mina katter :idea:
 
Sv: TV-tittande katter?

Jag skulle gärna skaffa såna filmer men dels är min TV inte tillräckligt förankrad för att inte välta om katterna börjar klappa till skärmen och dels så har jag LCD-skärm som är lättrepad. Skulle varit bättre med en plasmaskärm för det ändamålet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp