TV-skänken äntligen klar!

Sar

Trådstartare
Så här blev den (platt-teven ska alltså sitta i mitten).
090714-090721+%2828%29.JPG

Närbild överdel
tv-sk%C3%A4nk+%C3%B6versk%C3%A5p.JPG

Närbild underdel
090714-090721+%2829%29.JPG

Närbild detaljer
090714-090721+%285%29.JPG

090714-090721+%281%291.JPG

Vi har jobbat med den länge och trodde först att den var klar tills vi insåg att vi behövde göra spröjs på nederdelen där vi satt spets bakom glaset.
Vi försökte ta igen samma former som vi gjorde på överdelen i garderoberna i arbetsrummet (numera lekrum...).
070113-070504+%2870%29.JPG

Sv: TV-skänken äntligen klar!

Tack:bow:

Det är en platt-tv med svart skärm (tyvärr) runtom. Utrymmet kommer dock att passa runt tv:n precis så jag tror inte att man kommer att lägga märke till "ramen".

Tack alla!

Spetsen köpte jag på en begagnataffär (eg. en gardin). Jag gillade den eftersom den var "medaljongvirkad", precis som tapeten. Kul att du gillade den!:love:

Gillar tapeterna också, tror jag hade likadana i min förra lägenhet, eller åtminstone fruktansvärt lika. Medaljonger är snyggt när det är diskret!

Tjusigt! Hur gör man såna spröjs egentligen? Böjer tunna lister?

Har sagt det förut, men ni är så himla grymma och otroligt duktiga :bow: Er prästgård är helt underbar :love:

Tjusigt! Hur gör man såna spröjs egentligen? Böjer tunna lister?

Först sitter min sambo vid datorn och skapar en mall. Den här gången provade vi flera olika alternativ som vi sedan klipper ut i papper och förkastar eftersom tills vi hittat något vi båda gillar.

Sedan sågar han ut efter mallen i masonite (fick ett helt gäng med gamla skivor gratis- bra återvinning!) och sedan är det dags att sätta upp dem efter att vi målat.

Kolla gärna på hemsidan för fullständig beskrivning över byggandet av tv-skänken och andra möbler och även en geringsskola etc. som visar hur vi får bra passform på listerna.

När jag kollade lite mer på huset så passar det ju in himla bra!
Men jag skulle nog föredragit en vit tv, men det kanske är onödigt att köpa en ny bara för det ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka