Tv-bänkar är ju världens fulaste möbel...

lady_vip

Trådstartare
Lite rådvill nu... Vi kan inte bestämma oss alls vad vi vill ha för färg på matbord, soffbord och tv-bänk/lösning i vår nya lägenhet.

Jag hade bestämt mig för att köra på vitt, men tv-möbler i vitt är så.... tacky... fult... smaklöst... Ännu värre i svart där allt damm samlas i höga och riktigt lyser 4 sekunder efter att man dammtorkat...

Skitsvårt, måste bestämma väldigt snart eftersom jag behöver börja renovera matgruppen och inte vill ha olika träslag. Matgruppen är i mörktbetsad ek, väldigt mörkt brun och kan inte göras ekfärgad, utan får bli antingen ljus eller mörk.
Soffan är chokladbrun och väggarna ska bli vita, relativt mörk lägenhet...

Vad göra för att få det snyggt och hänga ihop..??? Är inne på att antingen göra allt trä vitt eller svart, men skär sig svart med den bruna soffan? Eller blir vitt sjukhuskänsla?

Om någon har bra sidor med inspiration tas det tacksam emot!!

Sv: Tv-bänkar är ju världens fulaste möbel...

Jag har vitt i vardagsrummet, men det är ingen sjukhuskänsla för det. :)

DSC00069.jpg

DSC00068.jpg

Jag älskar mina vita möbler. :love:

Det är också skillnad på vitt och vitt. Kritvitt eller en vit färg med aningens blå ton i sig skriker sterilt och sjukhus, medan antikvitt är en varm och skön vitfärg.

Men det är svårt att veta hur det blir med vita väggar och vita möbler. Jag skulle tro att det kan bli löjligt snyggt om du håller brunt (även brunt i olika nyanser) som kontrastfärg genomgående i rummet, och har en varmt bruten vit väggfärg. Behåll den mörkbruna matgruppen, ha bruna ljus på vita bord/avlastningsytor, vita ljust på bruna bord, bruna gardiner och tavelramar om väggen är vit osv.

Men jag skulle personligen skippa det svarta helt och hållet eftersom nu soffan är brun och jag tycker att brunt och svart blir en intetsägande kombo.

Jag hade bestämt mig för att köra på vitt, men tv-möbler i vitt är så.... tacky... fult... smaklöst...

Nej, det kan du väl inte mena?!:crazy:

Skickar in två bilder på vårt nybyggda tvmöbelsbygge (ska målas ett varv extra, sättas in glas i öppningarna med ett vitt spetstyg spänt bakom).

080427-080505+%2839%29.JPG

tv-sk%C3%A4nk-h%C3%B6rn.jpg

Ett vitt tvskåp skulle antagligen passa bäst med vitt matbord. Annars tycker jag det kvittar om du gör matbordet ljusare eller ej sålänge tvmöbleln blir av liknande färg.
Jag skulle dock vara noga med att försöka få in så många vita detaljer som möjligt (samt ha vita väggar) för att inte rummet ska upplevas som för mörkt med den chokladbruna soffan (i vilken jag skulle köra vita kuddar/vita kuddar med brun/guldmönster).

Jag har letat över 3 års tid efter en snygg tv bänk, utan resultat. Jag hittar ingen snygg. Så jag löste problemet med att köpa en vit platt-tv med inbyggd digitalbox. :love: Så skönt att slippa en klumpig möbel!

:laugh:

Vi tänkte hänga den på väggen ändå, men du vet PV har en DVD-samling och ganska många CD-skivor och dessutom en PS, så nåt måste vi ha:D

Till övriga: Det blir nog finast med vitt trot allt, kom på att jag kanske kan måla en fondvägg (kanske brun/brons som finns på mio :idea: ) bakom tvn och på så sätt fånga upp det bruna en gång..?

Absolut! En varm bronsvägg tror jag vore perfekt!

Liknande trådar

Hemmet Hur många olika färger/träslag kan man ha i ett rum innan det blir heltokigt? Vi tittar efter ett matsalsbord med 6 stolar till...
Svar
3
· Visningar
1 120
Senast: ullo
·
Hemmet Har tydligen precis sålt min TV-bänk så jag behöver nåt annat:p Jag äger ingen dvd, inga filmer eller nåt sånt så det enda det...
Svar
5
· Visningar
1 126
Senast: lady_vip
·
Hemmet Vi har köpt en lägenhet, jag och min PV och behöver lite råd och tips! Lägenheten ligger högst upp, en två, med snedväggar och...
Svar
8
· Visningar
1 573
Senast: Winni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024
  • Storlek röd Kong?