Turridning i 2 timmar, jag har inga ridskor, vad kan man ha på fötterna istället?

E

emma_sthlm

Jag har fått en 2 timmars turridning i present :bump:

Hursomhelst, hjälmar finns att låna, ridbrallor och ridhandskar har jag, men mina ridskor är borta och det enda jag har som möjligtvis kan funka är;
Ett par arbetarskor med stålhätta
Gympaskor
Dessa två är de enda jag kommer på på rak arm man möjligtvis kan rida i.

Vad skulle ni föreslå? Det är ju ändå en ritt på två timmar och det blir ju himla jobbigt om fossingarna glider ur stigbygeln hela tiden.

Sv: Turridning i 2 timmar, jag har inga ridskor, vad kan man ha på fötterna istället?

Har arbetsskorna klack? Det är det viktigaste! Gympaskor kan lätt halka igenom och fastna om du skulle råka ramla av.

Sv: Turridning i 2 timmar, jag har inga ridskor, vad kan man ha på fötterna istället?

Gummistövlar?
Annars kostar ju inte ett par billiga ridskor från typ öb många kronor...
Har du ingen du kan låna av?
Annars, som sagt, arbetsskorna - lite beroende på hur pass grova de är, vissa är för grova för att få plats i stigbyglar...

Inte gympadojor!

Du kan rida i vad som helst som har klack, arbetskorna kan säkert funka.

Jag rider ofta i mina arbetsskor.

granngården har gummi ridstövlar som inte är för dyra, de kan du ju ha som vanliga gummi stövlar sedan. men en bra klack ska skon ha och helst ingen dragkedja på insidan av benet då det skaver mot både hästen och ditt ben.

inga gympaskor!
Isåfall skulle nog till och med högklackat vara bättre .. ;)

Men klack ska de ha, har dina arbetsskor det så fungerar de nog utmärkt!
Annars har hööks exempelvis ridstövlar för runt 180 kronor, och öbs ridskor detsamma. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka