R

romea81

Ett 8 veckor gammalt föl på bete med mamman som man kan känna revbenen på, men som i övrigt är i fin form. Är det för tunt?

Sv: Tunt föl

Jag menade ett föl man kan se revbenen på (och inte känna som jag skrev). JO, mamman är i jättefint hull. De går tillsammans på bete och är jättepigga båda två för övrigt. Men man har kunnat se revbenen sedan april då fölet föddes. De är avmaskade och allt sånt..

Min numera åring var tunn ända tills han var runt 3 månader, då började han att lägga på sig. Mao han la inte på sig förräns dom kom hem från betet, stallades upp och han fick eget krafftfoder. Sedan dess har han varit rund och go om magen. :D
Innan kunde man både se och känna revbenen.

Jag var orolig över mask och gjorde träckprov, men det visade 0 på allt. Så han behövde ant varva ner hemma och äta egen krafft.

romea81 skrev:
Jag menade ett föl man kan se revbenen på (och inte känna som jag skrev). JO, mamman är i jättefint hull. De går tillsammans på bete och är jättepigga båda två för övrigt. Men man har kunnat se revbenen sedan april då fölet föddes. De är avmaskade och allt sånt..

då skulle jag inta oroa mej men om mamman hade varit tunn så hade jag fodrat med kraft foder till mamman.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 022
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 791
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
610
Senast: SiZo
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 131
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar