Tunna ut manen?

M

Midnightwalker

Hej allihopa,

är i stort behov av tips hur man får manen jämnt tunn, har två varmblod som har manar som är tjocka som en nordsvensk man. :rofl: Har testat att rycka (min ena häst får damp:O) och den andra är knappt hanterad så min fot överlever inte en match mot hennes man. Trimknivar? I såfall var?

Tacksam för förslag
Mvh Sandra

Sv: Tunna ut manen?

Nej:eek: Du ska ju inte tunna ut manen dummer;) :D Tjocka manar är ju görsnyggt:love: Fast innan jag skäller ut dig( :rofl: )borde jag kanske se manen först:D

Har du nån bild??:bump:

Åh, jag har samma problem :crazy: Min ena häst har också väääldigt tjock man :rofl: Men jag har tyvärr inga tips...

Haha, kanske ska tillägga också att jag håller manarna korta, och det är inte snyggt när manen är gör tjock då! :crazy:

Här kommer bild på min kille, kan också tillägga att manen där är för lång för att vara kort, men eftersom manen är så tjock så hade den ställt sig rätt upp spretigt om jag klippt den lite till.. det råkade den gör sist. :rofl:

Men låt bli att klipp manen då;) :D Nä nu får jag ge mig:D :angel: :D

Jag kan ju också säga att min häst gör ler-inpackningar, har nog med problem med svansen efter att han varit en dag 10 timmar i hagen, det skulle aldrig funka, sen tycker jag inte om när hästar med lite tunnare halsar har långa manar, bortsett från araberna då.. :love:

Okej då:D Men om inte rycka funkar vet jag inte:p Överlämnar tipsandet åt nån annan;)

Det är bara att rycka. Använder du en trimkniv kommer manen stå rakt ut sen när den växer ut.

Min häst får spel när jag rycker hans man, det märks att det gör ont på honom och vill ju inte stressa upp honom bara för han har tjock man. Sen när jag har ryckt så har den blivit så himla ojämn, kan typ inte rycka. xD

Tror ni man kan testa en sådan avtunnings-sax som man har till sitt egna hår? En sax med massa tänder på, som man drar neråt med så tunnas det ut. Tror ni man kan använda den? :angel: Kom på att jag hade en sån till mitt egna hår..

Liknande trådar

Övr. Barn Långt och ganska rörigt inlägg Hej alla. Skriver detta anonymt då jag inte vill outa mig själv eller familjen. Jag är bonusförälder...
Svar
13
· Visningar
2 486
Senast: Killaloe
·
Hundavel & Ras Hej allihopa! Jag funderar på att skaffa mig en hund, vilket jag drömt om att göra sedan jag var liten. Vi har en hund i familjen, en...
Svar
6
· Visningar
1 010
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hästvård Sedan januari har jag sparat på min hästs man och den börjar bli riktigt lång(ca3dm:o) nu! Ligger en kväll som denna och funderar på...
Svar
2
· Visningar
990
Senast: sweep
·
Träning Hej! Jag vet kanske inte hur jag ska formulera mig för att detta ska låta vettigt. Vi tar det från början. Jag började rida ett...
Svar
13
· Visningar
2 928
Senast: pulkaskurk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka