Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En häst bygger inte muskler som du beskrivit om den lider av energibrist. Förmodligen är den i lagom hull, man ska kunna känna revbenen tydligt.
Jag tolkade "satt en hel del muskler" som att hästen tränades och hade byggt på sig. Blir oxå lite förvirrad av bilden!
Tänk vad en liten bild kan göra för att sätta fart på tråden.
Till er som undrat, ja hon är en liten bäbis, 9 ½ månad på bilden. Intressant att ni tror att hon har proteinbrist, när hon den senaste månaden har byggt enormt mycket muskler. Är det bara jag som ser de bulliga korsmusklerna? Eller lårmusklerna?
Hon är nyavmaskad, misstänker att det kommer att hjälpa en hel del framöver. Kan någon vara snäll och förklara hur man ser att hon är omusklad, när jag ser något helt annat?
En fjording borde inte ha som en kanal (korset) mellan bakbenens muskelgrupper, utan vara väl i fylld. Speciellt bogar, flank och rygg är utan muskler/hull. Även en fjordhäst behöver som unghäst mycket mat och protein till att växa väl. Så vetstudenten anser jag hade rätt.
Men min fråga kvarstår. Kan hon muskla sig (så som hon faktiskt gjort) fast hon får för lite energi?