Tunn ridjacka

Centaur

Trådstartare
Vet ni några bra ridjackor som man kan ha nu på sommaren/hösten när det är lite blåsigt och regnigt, men fortfarande varmt? Dvs en jacka som är ofodrat?

Jag har köpt en svart jacka från Källquist, finns bara i svart.Ofodrad och tål riktiga regnskurar! Tror den gick på 400:- eller något när jag köpte den

Vill helst ha en blå eller beige jacka...... :angel:
Svart matchar så dåligt med min övriga utrustning, har brunt läder. ;)

Hej! Har också en svart jacka, märke: Roping..
Har en "cremevit", ljusbeige jacka också, men det är egentligen en golfjacka :p

jag har en från kyra k, den är i någon brun nyans.
vattentät och andas. vet tyvärr inte vad den "heter"..

Rider också i en golfjacka när det regnar, en beige från J lindeberg on tour. Både bindtät och andas.
Den funkar utmärkt för ridning också :D

Skidjackor (de tunna) är ofta mycket bra ridjackor. De är täta och andas bra, samt har en bra passform (som man får leta länge efter när det gäller ridjackor).
Bästa tiden för fynd är ju dessvärre våren...

Jag har en grym från Anky i konjaksfärg. Vind och vattentät, superpassform! :)

Okej, dom finns utan foder också alltså? Har bara sett dom med fleece-foder. Vet du vilka färger dom kommer i, och om dom finns att köpa på nätet nånstans?

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
720
Senast: fio
·
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
162
Senast: Shixle
·
Fritid Insåg imorse när hösten/vinterns första snö kom att jag behöver en ny vintergarderob som både klarar hundpromenaden men också håller mig...
Svar
1
· Visningar
296
R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
979
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka