Tungt vatten?

Barbabelle

Trådstartare
I bland när jag är och simmar så känns vattnet väldigt tungt att ta sig fram i. Vad beror detta på?

Sv: Tungt vatten?

nä, ibland är det helt enkelt motströms och motvind i bassängen :D

Skämt åsido går det olika bra att simma beroende på hur jag mår. Har jag inte så mycket ödem i bålen och är frisk simmar jag glatt över halvannan km. Mår jag inget vidare tar det emot vid kilometern.

Samma som när jag var frisk och kunde springa. Vissa dagar funkade det bra, andra vad det pest och pina.

När jag simmade regelbundet så var vissa dagar tunga helt enkelt, kroppen var som bly. Blev oftast bättre efter första varven, men en dålig dag var hela passet sånt...

Inte säker vad det beror på, men det finns säkert nån med träningsutbildning här på buke :)?

När jag simmade regelbundet så var vissa dagar tunga helt enkelt, kroppen var som bly. Blev oftast bättre efter första varven, men en dålig dag var hela passet sånt...

Inte säker vad det beror på, men det finns säkert nån med träningsutbildning här på buke :)?

Vissa gånger tar det 600-700 meter innan jag får flyt i siminingen. Innan känns varje simtag som motströms. Kroppen känns mycket riktigt som bly. Ont gör det också.

Du kanske inte har inte en riktigt bra teknik och ibland hamnar på ett sätt i vattnet som gör att det blir större motstånd? Jag har tränat en del simning och jag känner inte igen mig att vattnet skulle kännas olika (däremot kan kroppen kännas olika pigg såklart).

Beror på om det är is som bromsar eller inte (iallafall för mig som avslutar paddlingen med en simtur året runt). :)

Liknande trådar

Hemmet Min brunn är tom och jag blir utan vatten i minst tre veckor. Brunnsborrning är beställd och jag prioriteras, men det kommer ändå att ta...
2
Svar
26
· Visningar
1 310
Senast: Mabuse
·
R
Hästmänniskan Hej Vet någon om det finns några regler för vatten på vintern? Jag hittar inga. Stallägaren har fått för sig att hen inte behöver hacka...
2
Svar
31
· Visningar
2 127
Senast: Cambrie
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 901
Senast: Thaliaste
·
Hemmet Jag har fram till ganska nyligen haft egen brunn. Vattnet var fruktansvärt gult. På den nivån att allt blivit förstört, jag har inte...
Svar
11
· Visningar
494
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama