Tungt sängöverkast?

Red_Chili

Trådstartare
Så, var hittar jag ett TUNGT sängöverkast? Väger det 20 ton så är det lagom ungefär...
Nämen, jag har en hund som fått för sig att det roligaste som finns är att dra undan mina täcken, bita tag mitt i underlakanet och dra tills lakanet går sönder på mitten. Jättekul. (Och nej, jag kan inte hindra henne att vara i sängen, det är inte ett alternativ och behöver således inte diskuteras öht)

Hon låter för det mesta bli när jag har en lite tyngre filt på sängen, men om hon är på riktigt bushumör kan den lätt puttas undan eftersom den inte täcker hela sängen.

Så, nu undrar jag: var hittar jag ett tungt sängöverkast som inte är i sådan polyester att varje hundhårstrå dras som en magnet till det? Måste passa 160-säng. Prisklass irrelevant, kvalitet viktigare.
 
Jag har en jutematta och den tappar väldigt mycket fibrer. Skulle absolut inte vilja ha sådant i sängen 😅 skulle nöja mig med ett vanligt lite tjockare påslakan (finns väl till och med i ”filtmaterial” för tyngdtäcken) så blir det enkelt att tvätta också.
Det beror ju på hur den är vävd, juteväv tappar mycket mindre fibrer än bomullsväv till exempel. Men juteväv är ovanlig och det kan säkert fungera bra med tjockare bomull eller lin @Red_Chili 😊
 

Liknande trådar

Övr. Hund INFÖR VALPKÖPET Häll ut pölar av kall äpplejuice på golvet och mattorna och gå sedan runt barfota med ljuset släckt Gå till...
Svar
3
· Visningar
1 138
Senast: Cezzan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp