C
camilla24
Sitter här och är ledsen, var tvungen att ta bort min 31-åriga fjordvalack i början av veckan. Har haft honom i 22 år så det känns så otroligt tomt! Symtomen han hade var väldigt diffusa och så här nu efteråt önskade jag nog att vi hade kollat honom ännu mer innan jag bestämde mej för avlivning men då kändes det helt rätt. Min vet. sa bestämt att vi skulle ta bort honom då han varit dålig i ca 2 veckor. Till en början blev han vinglig i vissa lägen, när man tog i grimskaftet åt vänster for han okontrollerat ut åt höger och stapplade. Detta blev värre och helgen innan vi tog bort honom ramlade han omkull vid ett par tillfällen när man tog i honom. 2 dagar innan han avlivades hittade jag honom med hängande öga och öra och med huvudet lutande åt höger och han stod och lutade hela kroppen mot väggen. Han verkade ha lite förlamningssymtom på högra sidan av kroppen, dock var han fortfarande pigg och åt bra. Men då vet. sa att det nog säkert är en tumör så tog jag det tunga beslutet att ta bort honom medan han fortfarande var någotsådär pigg. Jag undrar om någon här kan hjälpa mej med information om tumörer, har ni någon erfarenhet av detta så är jag väldigt tacksam?