Tumma dags igen

N

Nizzetoto

I morgon ska "Eva" starta igen. Denna gången mot ännu tuffare motstånd. Rex,Partagas,Media Hora mfl. Men Vi är inte slagna på förhand!Va nere på jägers i måndags och gjorde ett jobb på 400m som gav mer smak..
Så snälla söta rara Ni håll tummarna. Under den lilla tiden om det behövs..Ca 16 sek ;)

Självklart självklart hålls det tummar för att det går vägen!!! Må bäste häst vinna, enkelt men sant

Va heter hästen på riktigt?? Ska kanske in där då där är tre hästar från stallet som startar.. Chefen, Niceandeasy och Teletubbie..

Hästen heter Seduce me. Lycka till med Era hästar!
Blir nog varmt och skönt i kväll! :)

Grattis till 4:e platsen!!! Tycker det går välddigt bra med tanke på det lång tävlingsuppehåll hästen haft. :bow: :bow:

Tack så mycket! Jo jag är jättenöjd! Hon var rankad sist(dock spelad till52) men tog spets och höll i 200m sen kom hästarna på dom yttre spåren som hade nersbacke i starten och egentligen borde varit i ledningen från början...Det var snubblande nära och avgjordes i galoppsprången mellan plats 2-4. Så jag tröstar mig med att hon i går var snabbast av raketerna i skåne ur boxarna..alltid nått. ;)

Jag tycker hon är jätteduktig! Några lopp till o hon är framme först! Valacken hemma har alltid varit rankad sist, trist men så är verkligheten, han har dock inte alls visat vad han kan men en dag så släpper det nog, om det inte är så att han inte tycker det är roligt, då blir det distans för hans del. Han har grym lungkapacitet och är uthållig som attan den lilla grabben. Kommer inte att sälja honom då han har en väldigt speciell plats i mitt hjärta, han har haft tillräckigt med motgångar och skador så han skulle endast utlånas till RIKTIGT SERIÖS distansryttare.

Eva har gjort det jättebra, hejja hejja :banana:

Grattis till fjärdeplatsen!! Såg loppet, men hade inte riktigt koll på vilken som var din.. Var det den som bacakde in i boxarna?? (har för mig att du nämnt d i nån annan tråd)
Chefen blev näst sist, men d e hans första lopp.
Nicey blev sexa av elva, vilket var bra, bara andra gg hon gick så långt och fjärde loppet i sitt liv..
Teltubbie blev åtta tror jag, mindre bra men hade ett väldigt bra läge intill railen..
Vädret var ju perfekt!

Vad kul att det gick bra för Er också! Det var min häst som backade in. Funkar otroligt bra! Hon är så häftig när hon står i boxarna. När hon kommer in så ställer hon sig i startposition med bakbenen långt i från varandra och vänsterframben framför det andra. Sen är hon blixtstilla. Så det är väl det som gör att hon nästan alltid har varit först ut. Hon inledde sin karriär i Castros träning med att vinna debuten över 1200m med nio längder. Sen blev det 5 andraplatser på rad slagen med huvud. efter 15 starter blev hon utdömd av castro och då köpte jag henne.Sen vilade hon ett helt år utan någon som helst ridning.Så att hon tagit sig tillbaka så här fint efter tre år är jättehärligt!Vi får se om vi kommer upp i hennes gammla formtal till hösten.. ;)

Blir så underbart glad av att läsa ditt inlägg, känns fantastiskt bra att du ger henne en andra chans! Tror att det är alltför många som ger upp för tidigt, det finns så små saker i en hästs liv som gör att den kanske inte presterar sitt bästa, den trivs inte i stallmiljön, vill gå med kompis/ar, man kan välja o vraka bland detaljer.

Ville bara säga det, :love:

Håller med.Bara en sån sak som att rida hästen iform kan göra susen och att hästen ska få leva ett hästliv.Ut och hoppa lite hinder i skogen eller bara lära sig att lyfta på hovarna,vilket kan vara helt otänkbart hos många tränare som bara vill ha slätt underlag :D

Okej, men då skymtade jag henne iaf!! *haha* d skulle jag vilja se, snacka om att vara beredd..
Annat e d med Nicey, hon går för d mesta så långt bort från startboxarna som d e möjligt hela tiden.. Har så mycket nerver men e så duktig egentligen.. D e till att hålla tummarna varje gg. :crazy:

Castro ja, ska inte säga nått men han e inte min favorit iaf.. :smirk:

Men låter ju jättebra! Lycka till!! :bump: Föresten, lite nyfiken, varför kallat du henne för "eva"?? :confused: *nyfiken* :o

Föresten, du såg kanske mig? Jag e medlem av den "turkosblå ligan" :D Turkosblå jacka med lilla brodyr.. Malin på bröstet, gick med en tjej i röd tröja.. Fast iof fanns d två till med turkosblå jackor, vi syns!! :D :p

Det var nog tyvärr inget jag lade märke till. Du vet ju hur nervös man är när det kommer till start....
Hon kallas för eva för att min mamma tänkte på Adam och Eva som förhörde varandra i lustgården..
Ska se mig om bättre nästa gång jag är på jägers så kanske jag får syn på nått turkost!Snygg färg! :bow:Vi har lila och guld.

*haha* okej! Nej d fattar jag! Japps tack! Den syns iaf.. *ler* :p Vi ser kanske varandra på derbyt?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka