Tumhållnings dags igen!!!

toughcookie

Trådstartare
Tänk att man aldrig slutar att vara nervös när hästarna startar! Inte för resultatet direkt utan mera för att dom ska göra illa sig.....
Har två till start i kväll, den ena ska ut i treårseliten o visa om hon duger till norskt derby. Hon är den enda hästen i det loppet som inte är omnämmd någonstans i tipsen, alla andra ses med chans! Jag tror naturligtvis att hon vinner :D
Den andra är tippad favorit i amatör löpet så naturligtvis kommer hon inte att vara på pengar, ibland tror jag att "mina" hästar kollar på oddstavlan när dom cantrar till start....
Snälla håll alla tummar ni har och ni som är på plats på täby får gärna hjälpa tiil att heja fram dom :banana: :banana:

Jag lovar att hålla tummarna hårt för dom båda!!
Klart dom vinner!!! ;) :D

Lycka till! Håller alla tummar och tår uppåt! Det där med att vara nervös inför varje start håller jag med dig om, det kommer allid en krypande känsla i magen när det är dags, när man väl släppt dem kan man inte påverka ett dyft. Och som du sa, det man är mest rädd för är skadorna, skulle bli helt hysterisk om någon av mina föll ihop under loppet, bröt ett ben eller något annat hemskt, hu vad jag ryser vid bara tanken! :crazy:
Men det kan lika gärna hända hemma i hagen eller på träning. Att de inte vinner eller drar hem en peng spelar ingen roll alls, vi gör det här för att vi tycke det är roligt :bump:, att de sen kommer på pengar ser jag bara som bonus.

Ser fram mot tävlingarna i Göteborg den 18:e, det är 12 hästar anmälda och hingsten ligger bra till tycker jag. Ska ändra taktik när det gäller honom, får se om det blir till det bättre eller sämre. Ska ni dit? Ber till gud att han skaffar fram lite sol till Göteborg, är så j-a trött på allt regn, blä :mad:

Håller tummarna!

Dock såg det ej så ljust ut för mitt sto i supersprintern. 20 anmälda.. i och med att hon inte startat på så länge har hon inga poäng att komma med. Annars såg inte mottståndet så hemskt ut.. men allt hänger ju på om hon vill gå in i boxarna på fredag. Har fått tillstånd att backa in henne, vilket funkade fint i träning..

Hoppas det går jättebra på täby!

Jag håller också tummar och tår för dina hästar. Hoppas dom vinner. Låt oss veta hur det gott.

Jag tror nog att ni löser det här med boxarna, ge dig inte! Ska bli väldans trevligt att se supersprintern. Önska dig all lycka till. :bow: :bow:

Hej igen alla snälla tummhålare!!
Det gick ganska bra igår, Annie som inte borde haft någon chans var trea och får nu pröva lyckan i norskt deby trial.
Rosa däremot som var favorit, gick jättebra tills 800 m fre mål där hon sjönk som en gråstan och slutade näst sist. Uppe vid stallet började hon markera på vänster fram i skritt men halata på HÖGER i trav. Förklara det är ni snälla! Inga svullnader eller så innan vi ställde in henne och morgonpersonalen har inte ringt och sagt nått om att hon står på tre ben idag heller. Är på väg till stallet nu men vet inte om jag vill titta på henne för nånting måste ha hänt så illa som hon gick i löpet. Ryttaren kännde ingenting utan tyckte bara att hon var en sopa.....

Stora grattiskramar till 3:e platsen! Och jag önskar jag kunde hjälpa dig angående den halta pållan (Rosa?). Kan hon möjligtvis sträckt sig? Se till att utreda saken ordentligt. Det va inte alls roligt att läsa, snyft snyft :cry:.

hittar inga fel på Rosa idag, bara lite allmänt stel. Däremot så visade blodprovet på kraftig virusinfektion så det var ju jätteskönt att få ett svar på varför hon tvärstannade sådär.
Är ändå lite orolig över att hon visade hälta direkt efteråt, borde ju vara nått som bekymrade henne......
Vi kommer tyvärr inte till göteborg den 18e, åker till oslo den tjugoandra istället. Men jag håller tummarna för er som ska dit!! :bump:

Skönt att ni fått reda på litegrann iaf, synd bara att ni inte kommer till Göteborg. Men Oslo ska vara vackert har jag hört. Har bara sett lite kort därifrån och där fanns inget att klaga på alls, så rent, snyggt och såg verkligen proffsigt ut.

Lånar din knapp

Grattis till tredje platsen. Hoppas det löser sig med hältan på den andra hästen.

Oslo är min älsklings bana!! Skulle gärna ta upp hästarna dit på våren och bo där med dom hela sommaren!!!

Liknande trådar

Dressyr vet eg. inte om den här tråden ska ligga här eller någon annanstans, moderator får flytta den om den ligger helt fel. jag har...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 784
Senast: lektra
·
Trav :bump: :crazy: började ju bra med att jag slapp köra dit, vilket ju oxå resulterade i att jag slapp ta hand om sulkyn samt fixa nån...
Svar
17
· Visningar
1 124
B
Islandshäst Åhh hjälp! Ska försöka ge mig ut på tävlingsbanan för första gången någonsin i år. Har planerat att debutera på Stormur endagars i...
Svar
10
· Visningar
1 299
Senast: josse
·
C
Trav Tycker ni att det är jobbigt att höra om mitt "ältande" om Hajgubben så ska ni sluta läsa NU! Har varit ute och gått rätt mkt på...
Svar
18
· Visningar
1 364
Senast: Camarotheking
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt