Tulpantråden

moiran

Trådstartare
Dags att plantera lökar för den kommande våren. På nåt sätt känns det mysigt, liksom som om våren redan är påväg i och med att lökarna kommit ned i jorden...

Få höra nu, vilka är era favorittulpaner? Vilka tänker ni sätta? Och har ni några favvisar som kommer tillbaka år efter år utan att ni behöver gräva upp lökarna och vinter-/sommarförvara dem?

Själv är jag löjligt förtjust i enkla, låga och gärna utslagna tulpaner som t.ex.

Bright Gem
31643.jpg

Tulipa whittali
DSC_0005.JPG

Pallida
4068.jpg

Sv: Tulpantråden

Har visat denna bilden i min löktråd men kan visa den här också. detta har kommit ner i min backe plus lökar till en trädlilja.

Sv: Tulpantråden

Kan man vara allergisk mot tulpaner? Jag funderar starkt på att skänka dagis några lökar som barnen kan få plantera :-)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Nya reserestrikoner i norge så nu kommer vi oss äntligen till vår lilla stuga och trädgården 🥳 Har lagt oändligt mycket tid på att läsa... 2
Svar
31
· Visningar
2 201
Senast: Martenix
·
Trädgård & Växter Till hösten flyttar jag och familjen till hus på landet. Tomten är allt som allt på lite drygt en halv hektar, en liten del är skog och... 2
Svar
21
· Visningar
2 401
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets... 2 3
Svar
56
· Visningar
8 610
Senast: Hyacinth
·
Trädgård & Växter Grannen har en växt som sprider sig utav bara sjutton, via rotsystem och det håller på att ta över mitt jordgubbsland! Och driver mig... 2
Svar
23
· Visningar
3 864
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Bråkande hundar
  • Valp 2025