Tryckförband

M

Madeleine Nilsson

Vet inte om den här skulle ligga här eller på utrustning...

Men jag undrar i alla fall om nån har en bra bild på såna? Kan de vara såna där gröna, elastiska, självhäftande? Jag håller på att köpa fler saker till första hjälpen-lådan och var på apoteket för att hitta tryckförband. Nu är jag ingen expert på hur såna ser ut och tanten som försökte hjälpa mig såg ut som ett levande frågetecken! Ska ju vara såna som stoppar blödning. Sen ville jag ha sån där stor vadd som man kan lägga under för man lindar ju inte rakt på benet bara, måste ha nåt under. Hon menade att det räcker väl med bomull. Gör det det? Tycker att det borde ju fasta en massa i såret då...
Nu köpte jag i alla fall en sån där grön linda. Om det inte är ett tryckförband, vad kan jag då använda den till...?
Hoppas nån vänlig själ vill hjälpa mig!

Liknande trådar

Hästvård Igår fick min unghäst panik vid lastning. Slängde sig och gick omkull :cry: Hon fick en mindre skada på ett framben som inte ville sluta...
Svar
5
· Visningar
2 104
Senast: MiaMaria
·
Hästvård Är det bara jag som upplever att det är många hästar som skadar sig eller blir så allvarligt sjuka att man får ta bort dem i år? Jag...
Svar
10
· Visningar
1 856
Senast: coari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25