Trubbel, trubbel HJÄLP !!

gylle

Trådstartare
Tips mottages tacksamt omgående, nya stoet brunstar så det står härligt till, bara hingsten pratar med henne i stallet så skvätter hon. Han kan nypa och rota på henne överallt hon bara älskar det. På med lindor och hela midevippen tar ut dem i ridhuset (ösregn ute) hon ställer upp sig och skvätter och hingsten kommer fram för att hoppa upp men iom att han reser sig på bakbenen för att hoppa upp så blir hon livrädd och kastar sig handlöst undan. Provade både med hinder framför henne och helt fri i ridhuset med samma resultat. Den som höll henne hade ändå hingstbett på henne för att just få lite mer styrka att hålla kvar henne iom att vi inte känner henne så bra. Inga sura tendenser mot hingsten alls utan bara denna osäkerhet/rädsla när han är på väg att hoppa upp. Vi fick till slut avbryta då det inte blev bättre med flera försök. Vad gör man ???
Stod och velade om jag skulle våga släppa dem (tänkte att det kanske fick hingsten att uppvakta henne mer innan han hoppar upp) men vågade inte är livrädd att hon skadar hingsten även om hon är brunstig så att hon knappt vet var hon skall ta vägen. TIPS och råd tack snabbt.......

Sv: Trubbel, trubbel HJÄLP !!

Brems hade vi på ett sådant sto. Behövdes bara första gången sen fattade hon vad det gick ut på.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har matproblem som jag inte kommer tillrätta med själv, och är så urbota less på det. Jag behöver alltså hjälp med detta men behöver...
Svar
5
· Visningar
1 657
Senast: Skjøldur
·
Hästhantering Hej! Jag ska försöka beskriva mitt problem så kortfattat jag kan. Jag har ett 7-årigt halvblod med lite fullblod i sig, valack, !fux...
2
Svar
27
· Visningar
5 414
Senast: MattiZ
·
Avel Jag skriver inte ofta på Buke men läser desto mer, på sistone har det blivit många trådar på avelsforumet eftersom att jag funderar på...
2
Svar
24
· Visningar
4 315
Träning Har ett sto som är eller ska väl säga har alltid varit väldigt låg i rang och alltid den som har varit den mobbade. Hon har alltid...
2
Svar
30
· Visningar
5 989
Senast: Tussinussen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka