Trött på porrbilderna på facebook!

bettysmatte

Trådstartare
Antar att jag inte är den enda som sett porrbilderna med människor, hästar och hundar... Känns som om det dyker upp flera stycken om dagen just nu i flertalet av mina grupper :mad:. Förstår ju att det är något slags virus, och jag hoppas att min telefon är skyddad (har avast på den), men jag undrar om/vad facebook gör för att stoppa det? Ska man rapportera det till facebook på något sätt? Jag har ju sett dessa bilder i flera månader nu... Börjar bli liiiiiiite tröttsamt...:mad:

Alltså... egentligen kan folk typ bara sluta klicka på länkarna. Det är ett virus ja, och det sprids genom att man trycker på länken och sen postar viruset i varje grupp man är med i osv.

Alltså... egentligen kan folk typ bara sluta klicka på länkarna. Det är ett virus ja, och det sprids genom att man trycker på länken och sen postar viruset i varje grupp man är med i osv.
Fast det där är ju lätt hänt... När man scrollar med telefonen kan man ju råka trycka på både det ena och det andra. Det har hänt mig....

Man kan ju tagga admin i gruppen, i en kommentar till bilden. Fast det bästa är att använda anmälafunktionen.

Är det ngn som väldigt enkelt kan förklara hur man skapat ett sånt virus?
Jag är naiv och tänker att det typ är en ung kille.
Som är som vissa Höhö- killar jag träffade i tonåren. Som typ skulle säga att hästen hade stor kuk etc.

Jag som är admin för flera grupper har sett det. I början blockade jag användaren som lagt ut det men nu tar jag bara bort inlägget. Orkar inte hålla på med anmälan till fb för de släpper ju igenom allt ändå.

Jag som är admin för flera grupper har sett det. I början blockade jag användaren som lagt ut det men nu tar jag bara bort inlägget. Orkar inte hålla på med anmälan till fb för de släpper ju igenom allt ändå.
Fast att blocka användaren kanske till och med blir fel? De här bilderna kan man väl sprida av misstag?

Jag har anmält flera inlägg och fb har då tagit bort dem och "pratat" med den vars sida de låg på. Blockar också människor som lägger upp otäcka saker frekvent.

Liknande trådar

Gravid - 1år Vad ska man göra när man planerat livet efter ETT barn och ett till knackar på? Misstänker att jag är gravid. Vi har skyddat oss med...
2
Svar
21
· Visningar
3 822
Senast: ako
·
Hästmänniskan Detta ämne har ju varit uppe förut och jag vet egentligen inte vad jag vill med denna tråd. Grejen är att jag känner mig som om jag är...
Svar
19
· Visningar
1 771
Senast: JessicaM
·
S
Hästmänniskan Detta kan bli långt, men jag måste få gnälla av mig lite, förlåt på förhand. Om ni inte orkar läsa allt kan ni skrolla till slutet så...
Svar
13
· Visningar
2 543
Senast: Tinuri
·
Övr. Hund Jag vill berätta för er om en mycket speciell hund. En Finsk lapphund kom till oss den 25:e September 1997. Jag satt hemma hos min...
2
Svar
25
· Visningar
3 750
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar