I
IslaBonita
Fick hem min häst i slutet av betessäsongen förra året. Då kändes hon liksom trött och matt... Hon var rätt insektsbiten och jag tänkte det hörde ihop med en sommar ute. När det blev kyligare har hon varit pigg och känts "på". Nu, har hon sedan någon vecka börjat beta dagtid och jag har märkt att hon återigen blivit trött, känns matt på något vis. Vi har inte så mycket insekter än så länge, så det borde inte vara det. Hon är inte varm i benen eller har någon puls i hovarna och jag märker inte något annat symptom än just den här tröttheten som är lite svår att sätta fingret på...
Tips på vad det kan vara? Jag har gett lucern hela vintern, men har slutat med det nu när hon går så mycket på gräs och ger istället lite krafft och ja, mineraler såklart.
Tacksam för idéer och input. Funderar på att ta ut veterinär om det inte blir någon förbättring, hon verkar dock inte hängig som i "sjukhängig", utan bara just vara mindre "på". Gud vad snurrigt detta blev,
Tips på vad det kan vara? Jag har gett lucern hela vintern, men har slutat med det nu när hon går så mycket på gräs och ger istället lite krafft och ja, mineraler såklart.
Tacksam för idéer och input. Funderar på att ta ut veterinär om det inte blir någon förbättring, hon verkar dock inte hängig som i "sjukhängig", utan bara just vara mindre "på". Gud vad snurrigt detta blev,