trött 2-åring

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare aska
  • Startdatum Startdatum
A

aska

Tränar en 2-åring lite smått som senare ska i proffsträning. Allt har funkat bra men de senaste dagarna har han inte orkat som vanligt. Blåser och blir svettig tidigare än vanligt. Ingen temp, ingen hosta, lite genomskinligt snor. Han rör sig bra i traven och är varken fet eller mager. Jag tänkte väl låta honom vila några dagar och pröva igen sen. Men det kanske är någon som har nåt tips.

Kanske han växer?
Jag skulle nog oxå låta honom ta det lugnt ett tag.
Är det varmt hos er? Kanske väder omställnig.
Vänl. Och lycka till,Stally :cool:

Men om han växer skulle det väl mer yttra sig som att han ej funkar i traven än att han inte orkar. Det har faktiskt varit kallt här. Nu när jag funderat lite tror jag nog han har nån infektion i kroppen...Hur lång tid brukar det ta innan sånt ger sig?
Tack för svar

Själv skulle jag lämna in ett blodprov så kan du se om han har "höga vita".
Det gör vi alltid om vi har misstanke om infektion.
sedan kan dom på labbet hjälpa dig med värden och resultat.
Sedan när hästen verkar må bättre tar du ett nytt prov.
Vänl
Stally

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 165
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
771
Senast: ryujaneiro
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 481
Senast: Hazel
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 991
Senast: zarmino
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25