A

Amanty

Hur är era valpar som är i 7 månader-1 årsåldern??
Vad gör dom för att "trotsa" er? När retar dom gallfeber på er? om dom nu gör det? Vad kan dom ? Vad har ni lärt dem? Kan de tex gå fot?

:bump:

Sv: Trots???

Ingen trots här :) .
8-månaders australisk terrierhane + ett-årig tik av samma ras.
Kan: gå fot, inkallning, stå, sitt, gå bort och vet innerbörden av Nej.

Senast ändrad:

Det enda min byracka gör är att han gärna skäller ut förbipasserande hundar samt vissa människor,
det är dock något som dom flesta gångerna går att avleda med godis. 8månaders dvärgpinscherhane.

Han kan: sitt,ligg,inkallning,gå fot,stå, stanna och buga.

Min Cockerhane som är 8 månader trotsar inte alls.
Han kan sitt, ligg och stå.
Inkallning kan han ibland. När han vill:angel:

Amanty skrev:
Hur är era valpar som är i 7 månader-1 årsåldern??
Vad gör dom för att "trotsa" er? När retar dom gallfeber på er? om dom nu gör det? Vad kan dom ? Vad har ni lärt dem? Kan de tex gå fot?

:bump:

hon lärde sig mkt udner de månaderna .. :) ja hon kunde gå fot .. hon gick tom lös då vissa sträckor
västgörta spets med mkt trots:rofl:

är 3 år april (;

Mina kan momenten från lydnadklass 1. Dvs sitt, ligg, stå, fot och inkallning.

Sen kan de komma på inkallning även ute i skogen, gå fot i skogen och så tränas det på att möta folk och hundar, men det är de inte helt klara på vid den åldern.

Sen så kan de söka rätt ut på linje, söka åt höger/vänster, inkallning med stopp och så söka ut på linje åt höger/vänster och så apportera allt till mig :)

Så de kan rätt så mycket moment, men allmänlydnaden behöver jag mer tid på mig med än 7 månder till 1 år!!

Okej, jag har en "jättestor" valp som har blivit "dragig" när vi e ute o går. Han kan gå fot men då måste jag verkligen säga till honom att jag menar att han ska gå där. Godis funkar inte, det är han inte intresserad av när vi e ute. Jag har sele på honom. När vi är ute och han tex får syn på en annan hund slänger han sig efter den och lyssnar inte alls på mej. Det är jättepinsamt, jobbigt och absolut inte lämpligt. Ska jag bli arg? Eller vad ska jag göra? Annars är han en myckt go vovve som lyder och jag älskar honom. Det är min första "egna" och första stora hund.
Hundkurs startar inte föränn i April och jag behöver råda bot på detta nu. Har tyvärr inga andra hundar som jag skulle kunna träna på att gå förbi heller.

Hur ofta och hur långt går ni med era vovvar? :bump:

Jag har en goldentik på 8 månader. Hon har precis börjat trotsa och det visar sig genom att hon hela tiden hittar på nya saker att testa gränser om. T ex så har hon nyligen börjat stormskälla helt utan anledning så fort jag släpper ut henne i min lilla trädgård. Helt tomt utanför... Hon har börjat dra värre i kopplet när vi är ute och går. Blivit värre på katterna osv. Det saker hon kunde innan funkar dock, inkallning, sitt, ligg, stanna kvar och lite annat.

Liknande trådar

R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 168
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
985
Senast: Myrten
·
Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 652
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama