Sv: Trossnäs

Usch, sånt är så läskigt. Det är lätt att det sitter kvar i huvudet sen (bvåde hästens och ryttarens)...

Idasagare skrev:
nja..du får inte gå ut med 20 fel på hinder, 16 fel står det i TR. :confused:

Man får gå ut med 20 straff på hinder, har du mer än 16 straff så räknas inte tävlingen som godkänd för att kvalificera sig, du kanske kollade på fel ställe??? :confused:

Och man får inte gå ut i terrängen om man har mer än 5 rivningar, det stämmer :idea:

Senast ändrad:

som tur var var det ju inte på nåt hinder så vi kommer nog inte backa....men nu vet man ju iaf att man ska bromsa väldigt mycket mer även i små svängar om vädrets makter är emot en......:crazy: banan såg nämligen helt fin ut när jag gick den två timmar före start.....

men hästen bekom det inte det minsta, jag satt upp och red lite på framridningen för att kolla att han kändes ok och han fortsatte med gasen i botten, skulle väl springa färdigt banan tyckte han ;)

Ja det var ju skönt att det inte var i samband med nått hinder i alla fall!
Jag red hopptävling i helgen i spöregn på kortklippt gräs, tur att jag hade stora terrängbroddarna på båda hästarna :crazy:

Jag red oxå hopptävling på gräs-
men vi hade tur och fick inget regn så banan höll sej fin!

En helt annan sak :o ;
Min klocka har gett upp, tror batteriet tagit slut.
Vart lämnar man in den?

På min brukar jag få skruva upp några små skruvar på baksidan och sen är det ett litet klockbatteri som man bara byter ut. Plätt-lätt! Inte behöver du lämna in den för det?

Vi fick avanmäla i sista stund på grund av ryttarskada. Men vi kommer igen. Inte säkert till midsommar men troligtvis i september.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det blev en åttondeplats i finalen av fälttävlans nations cup i Boekelo, Nederländerna, i helgen. Förbundskapten Fredrik Bergendorff tar...
Svar
0
· Visningar
156
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen är det dags för Breeders Trophy i fälttävlan och då avgöra även Svenska Ridsportförbundet Unghästchampionat, ett samarbete med SWB.
Svar
0
· Visningar
88
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
94
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två dagar i fälttävlans tecken väntas på Össjö Hästsällskap när Breeders och SvRF:s unghästchampionat rids i helgen. Här är allt du...
Svar
0
· Visningar
107
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka