Tror ni...

R

Ruh

... att prestige hippos dressage kan passa denna rygg?
6943493.jpg

6943492.jpg

Om inte har ni några tips? :bow:

OBS
Inte mina bilder men min häst ser nästan på pricken ut så i ryggen och jag har fått tillåtelse att använda bilderna (mitt pixbox album)

Sv: Tror ni...

tycker du jag ska prova top dressage direkt eller bara om inte hippon passar? :bow:

men om man ändå går upp i dom prisklasserna där top dressage ligger kanske man ska sattsa på en Leonardo d?
Hur skiljer sig kvaliten mellan top dressage och hippos?

Oh ja, har du råd så ska du helt klart ha en Leonardo D!! Jag har en sån och den är bara helt otroligt bra!! :love:

Hade en Venus D innan som jag också tyckte var jättefin med den bleknar jmf med Leonardo'n! :bow:

Jag tror Hippos kan bli för böjd. Tycker du ska prova någon av Prestiges modeller med kilbossor (gg-panel) om du helst vill ha en Prestige.
Annars tycker jag du borde prova Passier och Kieffer.

vilka modeller är med kilbossor?
Kentaur sadel? Tror du den kan passa bättre?

Om jag inte minns fel kan man få de flesta av deras modeller med kilbossor, i alla fall deras dyrare modeller.
Kentaur kan nog passa ja, men det beror ju på hur hästen ser ut under arbete. Kan tänka mig att hon blir rakare än vad hon är på bilden, och då kommer Prestige bli för svängd. Men det är ju bara att prova lite olika märken så ser du ju rätt snabbt vad du ska rikta in dig på.

jag har tidigare haft en M&N dressyrsadel, den med gelesits (gold collection?). Den låg riktigt bra men blev tyvärr lite för smal. Om man utgår från den kanske det är lättare att hitta sadel? Vad tror du då att för sadel skulle kunna passa?

:bow: :bow:

Image036.jpg

HPIM0501.jpg

HPIM0504.jpg

Jag har haft TD, Venus D och Leonardo D på honom, alla har passat bra. Leonardo'n är lite mer uppbyggd baktill. Min häst fick ännu större rörelser med den också, höll på att ramla av första gång jag travade i den. :D

tycker våra hästar är ganska lika i ryggen eller?
Men då borde ju en HD passa bra också?

Nja hippos-modellerna är mer böjda än dom dyra... Har aldrig haft nån sån på honom, tycker inte dom är så bra att rida i.

Jag har en sån M&N dressyr. När jag var hos sadelutprovaren kunde ja välja mellan Frank Bain, M&N och Kentaur Medea.

då ksnake man ska sattsa på en kentaur medea :idea: det var en sånn jag ville ha från början.

för att lära mig,
Vad gör det om bommen är för svängd?

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 320
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Har ridit i stallägarens gamla County connection senaste halvåret. Den ligger bra och både jag och hästen trivs. Har letat sen dess...
Svar
2
· Visningar
432
Senast: Kristall10
·
Utrustning Ni med breda hästar som samtidigt inte har en rak rygg. Vad har ni för sadel till era hästar? Använder idag en wintec med uttöjt järn...
Svar
9
· Visningar
591
Senast: skiesabove
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 943
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka