Flyg oftare...
..nä jag skojar bara, men jag fick erbjudandet om min nuvarande medryttarhäst på en otroligt lyckosam flygresa.
Men innan dess så har det varit ett enträget arbete med många besvikelser som främst hängde ihop med personkemi eller att min o ägarens åsikter skiljde sig för mkt åt. Jag hade just gett upp (hade i stort sett bestämt mig att avveckla min dåvarande medryttarhäst) o hade sagt till mig själv att aldrig bli medryttare igen utan helt enkelt lägga ridningen på is tills jag hade råd att skaffa egen häst. Då allt vände på en flygresa mellan Ronneby-Stockholm.
O jag hade bestämt mig när vi landade, trots förmaningar om att fundera igenom det både en o två gånger (b.la. väldigt lång resväg med kollektivtrafik).
Men så är ju både hästen o ägaren en på miljonen.
Men så till det väsentliga: Jag tror inte att du kan förvänta dig att hitta nån som kommit särskilt långt på vägen inom AR. För dom sitter antingen på egna hästar eller är redan medryttare på en häst där ägare häst o medryttare utvecklas tillsammans (men kanske på olika nivåer). Så det man ska leta efter är nog nån som är villig att lära sig. Antingen genom att du kanske kan hjälpa personen eller genom kurser o likn.
Jag är ju väldigt mkt nybörjare inom AR. Visst jag har gått på en del kurser som fotfolk men har jag inte kunnat utvecklas i ridningen så mkt pg. av hästbrist.
Så det är ju inte ridkunskaperna som ägaren till min medryttarhäst har stirrat sig blind på o enligt henne så kommer jag inte förstöra något för dom två, även om jag rider på en helt annan nivå. Fast jag kan säga att jag e fortfarande rädd för att göra nått fel varje gång jag närmar mig hästen.
Men o andra sidan så känner jag själv hur jag utvecklas varje gång jag sätter mig på honom.
Vart jag tror att du ska leta är på kurser. Där går ju ofta folk som bara är lite nyfikna på vad AR är. Personer som i vanliga fall kanske rider på ridskola eller likn.
Om jag inte minns helt fel så ger en av dom lite mer välkända tränarna lektioner på sina egna hästar o bland dom kanske finns nån som skulle vilja bli medryttare. Det skadar ju inte att fråga i alla fall.
O så tror jag att det krävs en stor portion tur, för att hitta guldkornen.
Du kan kanske få låna lite av mig.