Tror min hankatt har fått kristaller igen.

C

Contezza

Hejsan!
Min hanne är nu snart 6 år gammal.
Han är kastrerard som 1 åring.
Inne katt.
När han var runt 3 så fick han kristaller i urinet varav han fick medecin och blev sedan bra.

Nu idag så försöker han gå överallt och kissa men det kommer bara nån droppe ut.
Försöker på allt mjuk som påsar och papper och kläder.
Men det kommer bara en droppe.
För övrigt så är humöret mycket god och tempen på 39,1.
Vad skall jag göra avvakta el ta honom akut till vetrinären?
Dom har nu inte öppet teletid utan bra akuttid till kl 16.

Sv: Tror min hankatt har fått kristaller igen.

Han måste ju ha ont så ring på akuttiden, det kan ju vara uvi också?

Förra gången så skrek han när det gjorde ont att kissa.
Nu säger han ingenting.
Han går och försöker sen så tittar han på lådan går därifrån lägger sig i halen och säger hej när man pratar med han.
Viftar på svansen och är allmänt trevlig.

Kan han inte kissa ordentligt är det akut så du bör definitivt ringa veterinären.

Fast det spelar väl ingen roll om han betedde sig annorlunda förra gången. Katten kan ju inte kissa, så vad är då problemet med att åka in nu ?

Min hane kastrerades som 1 åring, hade urinsten 3 ggr efter detta med jämna mellanrum. Betedde sig helt olika från gång till gång i beteende.

Våran ena perser hade problem med det när han var yngre, han tålde inte medicinen han fick heller och var riktigt dålig ett tag! Sen fick han nåt foder som bara går att köpa hos veterinären C/D nånting, kan inte namnet i huvudet, och nu har han inte haft symptom på över 10år så testa det oxå. Hoppas han mår bättre snart!

Liknande trådar

C
Övr. Katt Hejsan! Min kastrerade hankatt fick diagnosen små kristaller i urinet för 2 år sedan. Han fick medicin samt diet foder som han inte...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: pimy
·
Övr. Katt Vår hankatt Monke har börjar bajsa på toagolvet och jag måste kolla ifall någon här kan hjälpa mig med vad som är fel och hur jag ska få...
Svar
17
· Visningar
8 080
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama