Trollhättan

• Fälttävlan
  • Trådstartare Trådstartare >emelie<
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 530
Sv: Trollhättan

Iddefixen skrev:
Tjejen i starten sa till mig - "är du inte rutinerad så ska du inte ge dig ut i detta" HUr skraj blir man inte då! :crazy:

Nä men fy vad elakt sagt :mad:

Jag red Msv B för D-ponny och jag och min duktiga ponny lyckades faktiskt kamma hem vinsten. :banana:

Det var verkligen synd att vi hade sådan otur med vädret. Det hade gått ca. 60 hästar innan min start i terrängen och det märktes verkligen på banan! :( Det var väldigt upptrampat, framförallt till de smala hindren där man inte hade någon möjlighet att gå i kanten. En stor del av banan gick ju ute i skogen och där försvann bara marken i svängarna.

Jag brukar vanligtvis aldrig ha tidsfel, men här fick jag några stycken och det fick alla startande i min klass. Visst kunde de ha sänkt tiden men som någon tidigare nämnt bör alla rida med vett och tänka på säkerheten och det är ju faktiskt lika för alla.

:bow: till de duktiga arrangörerna som ställde upp i regnet.

Ja jag är nöjd med min å Dunders insats! :) Det var ju inte långt utanför placering som sagt.

Ja jag köpte Dunder i April så jag har inte haft honom så länge! Det funkar jättebra mellan oss än så länge. Har vart placerade i Debutant å sen precis utanför placering i sydslätten i lätt klass. Så trollhättan var min andra lätt klass.

Då har du inte heller haft din häst så länge?
Grattis till placeringen förresten i trollhättan! :banana:

smulan87 skrev:
Tack. :bow: Hur gick det för dig??

:)
Kom 5:a i lätt klassen. Bra i dressyren, ett pet i hoppningen (snarare rivalltpåengång-rivning, men ja ;) ), fin i terrängen, 3 sek långsam.
Så var mer än nöjd :D

Har bara haft Sigge sen årsskiftet -05, det är ju lite längre än dig men vi håller ju fortfarande på att stämma av varandra :)

Senast ändrad:

Men det var ju jätte bra, Grattis! :banana: Det var ju få som inte hade några fel i hoppningen, iaf i min klass där bara två gick felfritt.

idag har äntligen fått bilderna från trollhättan av far min (skulle varit en liten födelsedagspresent när jag fyllde den 23 juli ;) )
inte dom bästa men.
IMG_4439.jpg

På väg från uppstallningen, blää på kameran :angel: :D

IMG_4445.jpg

Glad moa i skritt

IMG_4476.jpg

Travar fram

IMG_4500.jpg

De är något med den här bilden som gör att jag tycker om den väldigt mycket, vet inte vad men något är det.

IMG_4509.jpg

Förvånad att vi klarade hindret? :D

Ingen annan som har bilder därifrån? :bump: :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
563
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 598
Senast: Bullen22
·
Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
875
Senast: Shixle
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
920
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka