Trollhättan

E

>emelie<

HUr gick det för er i Trollhättan?? Själv måste jag gnälla lite på det kassa arangemanget... Dom tappa bort mig 5 ggr, vilket va MYCKET frustrerande. Nån som hade samma problem som jag?? :mad:

Sv: Trollhättan

Jag tyckte underlaget på terrängen inte var särskilt bra, borde kanske sänkt tempo lite, med tanke på att bara 2 st i lätt klassen klarade tiden..

Jag var där och red lätt klass med stor häst. :)

Håller absolut med om att de borde sänkt tempot i terrängen. Var ju i princip alla som hade tidsfel där. Var ju rätt slibbigt unnderlag. :crazy:

Sen tyckte jag inte underlaget var det bästa på hoppbanan heller, men så hoppade jag ganska så sent också.

Men annars tyckte jag tävlingarna var ganska bra, jag råkade inte ut för något krångel iaf.

Va ganska nöjd med underlaget, red ganska tidigt iofs...ocjh i lättklassen. O satsade inte för fullt i terängen så de va inga problem, fick dock 4fel i hoppningen på ett nedslag ja inte hade!!! :eek: Men men, satsade inte på placering ändå!

Va? Fick du fyra fel trots att du inte hade nerslag och accepterade det? Jag tycker rätt ska va rätt och skulle nog säga till om jag fick fel som jag inte hade.

Kan tänka mig att underlaget kanske inte var så bra på hoppbanan om du startade långt bak. Det var helt okej när jag (nr 126), och bättre än Trossnäs. Hur gick det för dig? Vad heter du och hästen?

Jag kom in 3 sekunder försent, men travade nerför uthoppet eftersom det var så jätte kladdigt där.

Murray skrev:
Jag tyckte underlaget på terrängen inte var särskilt bra, borde kanske sänkt tempo lite, med tanke på att bara 2 st i lätt klassen klarade tiden..

Fast det är oerhört sällan dom sänker tempot i terängen för en sådan sak, det är ju upp till var och en att rida efter sitt förnuft.
Det blir ju ändå lika för alla.

Vet att dom funderat på det, eftersom det regnat så mycket. Men tur att vi har så kloka ryttare :)

I Örebro för två veckor sedan sänkte de tempot i MSV A klassen .Regnade oavbrutet. Är en säkerhetsfråga tycker jag , hellre det än olyckor.

Japp, var också där. Men då var det ju verkligen extremt. Så allvarligt var det inte i Trollhättan, tyckte jag

Hebbeli skrev:
I Örebro för två veckor sedan sänkte de tempot i MSV A klassen .Regnade oavbrutet. Är en säkerhetsfråga tycker jag , hellre det än olyckor.

Kanske mer vanligt på ponnier kanske??

Hade jättekul i trollhättan och jag tyckte det var jättetrevligt ordnat. Det är inte lätt att vara arrangör. Att de tappade bort dig berodde nog på att de var tvugna att ändra något på din starttid , tyckte jag jag hörde talas om och de "underbara" dataprogrammen klarar inte av att man ändrar något i dem utan att det börjar krångla. Så från att ha fixat i all välmening så ballar datorprogrammet ur och vägrar ta emot resultat på nr 252 eftersom det tror att det inte finns någon 252 när den är ändrad. Tyvärr blir det lite såna småmissar ibland men jag tycker att de är jätteduktiga arrangörer som verkligen kämpade hela dagen och jag fick många tips och lärde mig mycket som jag kan ta med mig hem. :bow:
Resultatmässigt för mig var väl inte något att hänga i julgranen, kass i dressyren min vilde har knappt varit i ett ridhus så han hoppa jämfota runt smt att är det skit bakom spakarna så är det... :angel: . Hoppningen tyckte jag var så sprättlätt så jag red inte och eftersom det var hans 3:e banhoppning typ så lyckades jag få ett stopp på 2:a hindret så han rev alltihop och blev jätterädd, fortsatte med ett stopp på muren, men det har han aldrig hoppat så det var OK ett nedslag och tidsfel så jag klarade mig precis med 20 hinderfel. Men det får jag ta på mig eftersom jag red urkasst. :crazy: Terrängen var jättekul. Jag red 90 klass vilket innebar att tidvis var det lera över kotorna, men det var inte halt och jag klarade mig med ett litet tidsfel. Det är lika för alla i terrängen så jag ser inte riktigt vikten av att ändra optimaltiden. När Lätta klassen gick regnade det iockförsig, men så farligt var det inte. Jättetrevlig tävling med väldigt lite arrangörsmissar som jag kommer försöka komma iväg på igen nästa år om jag får ledigt från spisen. :banana:

de har glömt å skriva tidsfelen i resultatet......opt.tiden var 3.17, alltså var det ganska många som hade tidsfel....
men det är ju bra att folk inte idiotrider när det är halt och blött!

ahaaaa. tänkte väll, för det var lite väl många utan fel i resultatslistan. ska jag säga till dom.

Tyckte att de skötte tävlingarna bra. Jag red lättklass häst och red bland de sista. Hoppbanan var katastrofdålig mellan sexan och sjuan.

Tio minuter innan terrängstarten så började det ösregna. Banan blev ju ännu sämre..... Inte så kul när det vräker ner och underlaget är så vattensjukt att hästarna sjunker rejält. Tjejen i starten sa till mig - "är du inte rutinerad så ska du inte ge dig ut i detta" HUr skraj blir man inte då! :crazy:
Klarade inte tiden. Men det siktade jag inte på heller. Hellre komma långt ner i listan och ha en frisk häst i mål.

Hoppas att Trossnäs hoppbana är bättre i år än förra året (då var den sämre än trollhättans). För nu bär det av till Trossnäs i midsommar om allt går som det ska.

Jo det var lite väl glafsigt på hoppbanan tyckte jag, men ingen fara klarade mig ju igenom utan några problem på vägen. Det finns ju värre. Har inte varit i trossnäs så det kan jag inte jämföra med tyvärr ;)

Hästen och jag slutade på 16:e plats. Jag heter Cicci å pållen heter Dunder Blunder.

Tog det lugnt i terrängen då mina krafter började tryta aningen (hade vart magsjuk 3 dagar å bara ridit på lördagen) så kände mig lite väl matt. Så var ju underlaget lite lerigt och så med. Annars tyckte jag terrängen var trevlig, hade nog vart en jättefin bana om regnet hade låtit bli att trilla ner. :D

Men 16 plats var ju jättebra! Det var väl 12 st placerade, och det var ju inte långt utanför!

Har du köpt Dunder Blunder nyligen? Han var väl till salu i höstas, fast du kanske är nya ägaren?

Det var ju då jag letade storhäst, minns att vi var lite intresserade, men ringde nog aldrig.

Lycka till! :)

Jag red debutant och blev 8:a :banana: :banana:

Och tyckte arrangörerna skötte sig mkt bra :bow: kan inte va lätt att anordna sånt här, alltid nåt som händer...

Tyckte underlaget höll förvånansvärt bra och även om det var blött i terrängen så var det inte så hästarna halkade.. jag satt och höll min häst hela banan och kom ändå in 1 sekund under optimaltid... :crazy:

I dressyren hade vi först 52,8 straff och sedan 53,6 (hur kan man ha mer när dom har räknat med koeff??? :confused: ) men det var en helt okej ritt, inte hans bästa och inte hans sämsta...

I hoppningen hade jag 1 vägring (blev så nervös över muren så när han hoppat den så glömde jag helt i mitt glädjerus att driva till sista hindret, ett klassiskt misstag från min sida :D ) men eftersom han är så snabb så fick vi inga tidsfel fastän jag fick göra en ny anridning...

Men är mycket nöjd med hela resan, hade bara hoppats att jag skulle kunna kvalificera mig med denna tävlingen, första placeringen tillsammans *stolt* :)

Liknande trådar

Utrustning Tjo, preppar stallet för att hovis kommer imorgon, dags för skor för grabbarna och med tanke på vädret så lär det väl bli brodd oxå. I...
Svar
9
· Visningar
817
Senast: Shixle
·
Hästvård Måste få lite feedback och höra om nån har några liknande erfarenheter. Min häst som blir 6 år i år visade sig ha mask, 600 på lilla...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Vilken konstig upplevelse jag precis hade. Jag var ute på gården, städade och tvättade inne i bilen. Ganska monotont, så tankarna gick...
Svar
3
· Visningar
561
Senast: cassiopeja
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
2 155

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka