Trollflätor

Pigalle

Trådstartare
Tror ni på detta fenomen med trollflätor i hästars manar?
Pålle hade nån slags fläta/knuta idag så började tänka på det.
Eller beror det bara på att de kliar sig, fuktigt väder osv :sneaky:

Sv: Trollflätor

Inga troll - snarare träd :D Min nsv har haft en del fina "flätor" men tomtar och troll tror jag inte på ;)

Nja, jag vet inte, jag tror inte att jag tror på sånt... Men en dag i somras hittade jag en jättefin liten fläta i ponnyfrökens svans, som jag ännu inte hittat nåt förklaring till. Hagen ligger så till att ingen obehörig går dit, och de andra med hästar i den hagen skulle definitivt inte fläta hennes svans.
Så jag är ganska fundersam där, faktiskt.

Det ar val ingen talan om att "tro pa trollflator". Det ar ju liksom bara ett faktum att det blir sa. Men nej jag tror inte pa troll.
Daremot vet jag att det blir riktigt fina trollflator nar de star och slar/guppar med huvudet upp och ner i hagen. Behovs inga trad.

Min donna hade tidigare väldigt lång man och jag såg hur det virade ihop sig till s.k. trollflätor bara genom att hon blev svettig och manen hängde fritt under en vanlig ridtur. Alltså, medan jag red och jag såg inget troll hänga med där...nej...:sneaky:

kl

Men det är ju ändå en lite rolig tanke att det springer troll och älvor i hagarna som flätar hästarnas manar och svansar :D

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
392
Senast: Hellhound
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 124
Senast: Red_Chili
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 294
Senast: Freazer
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 847
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar