Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Tror ni på detta fenomen med trollflätor i hästars manar?
Pålle hade nån slags fläta/knuta idag så började tänka på det.
Eller beror det bara på att de kliar sig, fuktigt väder osv
Nja, jag vet inte, jag tror inte att jag tror på sånt... Men en dag i somras hittade jag en jättefin liten fläta i ponnyfrökens svans, som jag ännu inte hittat nåt förklaring till. Hagen ligger så till att ingen obehörig går dit, och de andra med hästar i den hagen skulle definitivt inte fläta hennes svans.
Så jag är ganska fundersam där, faktiskt.
Det ar val ingen talan om att "tro pa trollflator". Det ar ju liksom bara ett faktum att det blir sa. Men nej jag tror inte pa troll.
Daremot vet jag att det blir riktigt fina trollflator nar de star och slar/guppar med huvudet upp och ner i hagen. Behovs inga trad.
Min donna hade tidigare väldigt lång man och jag såg hur det virade ihop sig till s.k. trollflätor bara genom att hon blev svettig och manen hängde fritt under en vanlig ridtur. Alltså, medan jag red och jag såg inget troll hänga med där...nej...
Hästhantering Ett kort instick när det gäller PPID och fång. Det är inte alla hästar med PPID som blir fångkänsliga. En del blir tydligt fångkänsliga...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.