Troligen frisk..

Josssefine

Trådstartare
Efter ca 5-7 veckor boxvila, fick min fina flicka äntligen komma ut i liten hage..Hon har haft fång.

Men I samma hage går det får..Naturligtvis river de staketet, så min flicka kommer ut i stora hagen..

Hon tar sig x antal varv i hagen både galopp och trav..
Står i panik och försöker få henne att lugna sig..

Kan detta vara farligt?

Efter ett tag lugnade hon sig dock..

Det enda positiva med det hela va att hon va ren i alla gångarterna..pust.

Sv: Troligen frisk..

Slå på ström, eller ge henne en annan hage. Det är aldrig bra att från boxvila komma ut i stor hage och 'springa okontrollerat'. Om inget annat så är risken för NYA skador stor.

Sv: Troligen frisk..

Jo de vet ja.. men det är totalt omäjligt att låta henne gå i en mindre..
Men nu står hon mest stilla..så nu e de nog lugn.. men de mer hektiskt i böjan.. men de va bara den första dagen...

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 117
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 014
Senast: Jamtland
·
Träning Jag har en stor valack född 2018 där vi har stora problem med att få till galoppen. Han är stor, närmre 180 och ganska tung. Mentalt en...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 899
Senast: banani
·
Hästvård Jag skriver här nu och ber om råd då jag känner att jag behöver hjälp. Jag är ägare till ett 3-årigt engelskt fullblodssto sedan...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
17 345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka