Mabuse

Trådstartare
Vad vet ni om denna hingst? Blup? Avkommor? Finns det söner i aveln? Anses bra - i vilken/vilka grenar i så fall. Hur ser avkommorna ut?

Sv: Trofé

Vet inte så mkt om hingsten. Men vi har en på ridskolan, han är liten, älskar att hoppa och är pigg och trevlig att rida. Men väldigt sur och otrevlig uppbunden. Fick inte Trofé ett C för inte så länge sen eller har jag missförstått?

nej han har inte lämnat några godkända söner.

Jag har ett sto efter honom, en fux ca 164 cm, snäll med mycket humör, väldigt ranghög, hoppar väldigt bra, medelmåttiga gångarter.

Vi har en annat sto efter Trofé i stallet, en trevlig "hobbyhäst" som gärna testar sin ryttare och tar över om hon får chansen, ca 158 är hon.

Senast ändrad av en moderator:

Finns en på våran klubb efter Trofe. Hoppar jätte bra, men även utbildad rätt högt i dressyr. En riktig klippa för eleverna på tävlingarna.

Trofé fick 88799=41p exteriört som 4.5 åring och 9-9-9 för sina gångarter under ryttare. Han tävlades i yngre år med placeringar i DLA och vann bl a MSV Kür för hingstar.
Han har betäckt 785 ston 1985-03 och har bl a följande avkommor Trolé (silver UR-SM-04), TC, Trolle Moliere (exp USA), S G Guardian (exp USA), Absalon och Danilo i svår dressyr, Taktik, Troké och Trofenix i svår körning och Gorfe, Taxus och Utrofé i Prix St Georges. Borsalino, Marielle, Nimbus (exp USA), Ofelia, Rafael, Tinette, Tracy, Trico, Tricolina, Troless, Tryffel, Valentino och Vincent af Sungård är placerade i medelsvår dressyr. Apollo, Ninja, Siluette återfinns i medelsvår hoppning. Cilibelle, Tuff, Tariff, Trofedo och Vincent går medelsvår fälttävlan.

Red Tiffany är exporterad till Tyskland, Fiona, Estrella och Succé är exporterade till Norge.

Trofé ligger på 10:e plats i listan över hingstar rangerade efter % placerade avkommor i dressyr i förhållande till antal betäckta ston (livstidsstatistiken - hingstar insatta i avel 1980-) före bl a Napoleon och Master (publicerad jan-05).

Trofés Blup-index -03 : E 131 G 116 H 97 TOT 115

Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 047
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
688
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 622
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp