Tröttnat...

Jho

Trådstartare
Vill nog igentligen bara skriva av mig lite...

Men har verkligen tröttnat på "hästletar människor". Eller vad man skall kalla dem?

Vad tänker ni med är min enda fundering?
Har en lovande tävlingshäst tillsalu, har haft folk som ringt/mailat även kommit och kollat på honom, men detta handlar inte om er. Utan ni som bokar tid, bokar upp min tid för att komma och kolla/provrida och sen inte hör av er.
Inte ett ljud, inte en suck, inte ens en ursäkt.
Vad tänker ni med?
Är alla andra så oviktiga i era liv eller är ert ego förstort?

Men är detta en genomgående trend? eller är det bara jag som haft otur?
Mycket lättare att sälja unghästar, känns som om det inte är lika många drömmare där?

Bara skriva av mig lite, nu ger ialla fall jag upp att hitta ett nytt hem till min kille, ställer av honom och så får jag sätta igång honom igen när kroppen orkar och tiden vill...
 
Sv: Tröttnat...

Kan förstå att det är frustrerande. Fattar inte hur folk är funtade egentligen.
Jag tycker att dom stjäl andras tider!
Man har kanske tagit ledigt från jobbet o sen dyker dom inte upp!
Kan det vara så svårt att lyfta telefonluren o avboka? Tydligen så är det det..

Så jag har nog tyvärr inga råd att ge dej utan hoppas att du får bara seriösa människor som hör av sej OCH kommer!

Lycka till!
 
Sv: Tröttnat...

Jag har flera gånger ringt upp och faktiskt påtalat att man visar lite vett och hör av sig. Många har känt sig rätt obekväma i samtalet men troligen fattat vinken..
Tillgången på idioter är större än efterfrågan..
 
Sv: Tröttnat...

Kanske måste ta tillbaka ordningen. "Hästen visas enbart på tid då säljaren är i stallet och det är vardagar mellan ............ och helger mellan......." Dyker ingen upp så är loppet kört den dagen då ;)
 
Sv: Tröttnat...

Ta tillbaka ordningen? vet inte riktigt vad du menar med det..:crazy:
men...

vart finns att hålla sitt ord? tillit?
att låta säljare sitta och vänta? i stall, eller hemma tycker inte jag är okej någonstans?
Kanske är okej för någon annan, men när man gång på gång blir "blåst" på sin tid, tröttnar man, ialla fall jag.

jag har aldrig ringt på någon häst, bokat tid o sen "skitit" i att dyka upp eller höra av mig. Men samhället är förslappat, eller för många drömmare som säger sig "leta" häst...:cool:
 
Sv: Tröttnat...

Du visar hästen när du ändå är i stallet, dvs bokar inte någon tid när du ändå inte hade tänkt att vara där. Sen gör du det du ska och har ingen kommit under den tiden så har du iaf inte lagt tid i onödan.
 
Sv: Tröttnat...

Ta tillbaka ordningen? vet inte riktigt vad du menar med det..
men...
Jag menar det lil-sis säger ;). Det finns ingen tid att boka utan du talar om när du är i stallet och på den tiden kan du visa hästen. Kommer inte spekulanterna medan du mockar/rider/sköter på din NORMALA tid i stallet så är det nästa tid som gäller typ vid insläpp eller så är det nästa dag.

Det är att ta tillbaka ordningen lite. Du styr, inte någon annan. Är man en ärlig spekulant som är intresserad av hästen ser man till att vara på plats när säljaren är det...
 
Sv: Tröttnat...

Förstår precis, hade en treåring till salu och just detta hände mig. Köparen kom, kollade skulle höra av sig men så hände inte. Idag är jag glad för det, jag behöll honom själv och nu känns det som det var det bästa valet jag kunde ha gjort.:love: För köparens del, ja det vet inte vad de gick miste om.:p
 
Sv: Tröttnat...

Jag har varit med om det omvända, åkt många mil för att titta på häst/hästar, kommit fram och försäljaren har varit som bortblåst och inte svarat på mobil och aldrig hört av sig sen heller. Längsta jag åkte var till karlskrona och jag bor lite norr om sthlm. Så ja-- knäppa människor som inte respekterar andras tid finns det både bland säljare och köpare.
 
Sv: Tröttnat...

Jag har varit med om det omvända, åkt många mil för att titta på häst/hästar, kommit fram och försäljaren har varit som bortblåst och inte svarat på mobil och aldrig hört av sig sen heller. Längsta jag åkte var till karlskrona och jag bor lite norr om sthlm. Så ja-- knäppa människor som inte respekterar andras tid finns det både bland säljare och köpare.

...för att inte tala om att man kommer fram och får höra att hästen/bilen/husvagnen såldes "nyss" ...:mad:
 
Sv: Tröttnat...

Har precis haft köpare på min fina hopphäst. Det första de säger är "Why is the horse so expensive?" Jag svarade bara "Because it's a very good horse!"

Och sedan hoppade de henne väldigt stort och rejält och satte henne fel i kombinationen - vilket hon redde ut jättebra - men ryttaren ramlade nästan av. Men jag tror inte heller det blir någon affär - och lika bra är väl det, vill bara sälja när det känns riktigt bra.

A
 
Sv: Tröttnat...

...för att inte tala om att man kommer fram och får höra att hästen/bilen/husvagnen såldes "nyss" ...:mad:

Eller att hästen har tappat båda framskorna ett par dagar innan man ska komma och provrida men det får man veta först när man kommer dit. Detta hände mig och tack och lov hade jag bara kört dryga två mil men det var ändå väldigt irriterande.
 
Sv: Tröttnat...

Eller sålt hästen och missat att meddela nästa spekulant. Det finns både knepiga köpare och säljare.
 
Sv: Tröttnat...

Jag åkte 10mil.
Vi hade sagt att jag skulle höra av mej när jag närmade mej eftersom jag inte alls kände till området och då hade lite svårt att ta en vägbeskrivning.

1 mil kvar till staden jag skulle igenom.
Jag ringer.
"hästen har redan åkt iväg på foder"

Glad människa i bilen som både hade kört upp dyra bensinpengar och gått upp tidigt som tusan?
Neejdu.
Hon fick också höra ett och annat.
 
Sv: Tröttnat...

Jag åkte och tittade på en åring, (för tre år sen), hon ville ha snabb affär, jag talade om precis hur jag ville ha honom visad och frågade även - går han igenom en besiktning idag? (vad man tror i alla fall), självklart sa hon.
Väl där har hästen tre riktigt trasiga hovar och en stor sårskada på ena carpus, går på pencillin sedan fyra dagar???
Hästen går inte att visa, det lilla man nu vill se på en åring, den går knappt att hantera, är inte alls som hon sagt, välhanterad. Och är långt ifrån besiktningsbar, efter en sådan sårskada vill man/jag även se plåtar/eller liknande och en stor reducering på priset.
Jag köpte i stället en helrå åring, hellre ohantert än felhanterat. :-)
(Såg sedan denna åring på annons som treåring, urläcker :-)
 
Sv: Tröttnat...

Jag köper mina hästar först och tittar på de sen :angel:

Jag gör samma sak :D:angel:

Ett tips är att påpeka i telefon att om h*n skulle få återbud så får dom gärna meddela detta via samtal eller sms så man vet och inte går och väntar på folk som aldrig dyker upp.
Det funkade i alla fall ypperligt när det kom till hundvalpar som skulle säljas så det bode ju funka på häst oxå? Jag har i alla fall aldrig mer haft det problemet att folk inte dyker upp om jag nämner det när någonting ska säljas. Kanske trycker det på samvetet att någon går och väntar på någon som aldrig kommer för jag har alltid fått minst ett sms om det blir inställt då :idea:
 
Sv: Tröttnat...

Mina grannar var med om samma sak när de skulle sälja häst resp låna ut på foder. Många bokade tider och bara struntade i att komma. (trots att de bett om att de skulle säga till om det blev ändring). Det verkar bli vanligare med ett respektlöst beteende. Tyvärr. Jag tycker det hör till vanligt hyfs att man hör av sig om man måste ändra tid, ställa in eller annat.
Sen har jag bekanta som varit hästköpare och varit med om att säljaren inte finns på plats avtalad tid. Det är lika illa det. (eller att de glömt tala om att de redan sålt hästen)
 
Sv: Tröttnat...

Förstår vad du menar! Underligt hur folk fungerar. Kan väl inte vara så svårt att ringa eller ett litet sms/mail som säger jag kommer inte typ.

Men känner inte att det är något nytt fenomen-länge sen jag sålde häst men det var samma problem då.

Men är det någon "tröst" så gäller det även andra djurslag! Känner hund och kattuppfödare som får "seriösa" intressenter men sen bara försvinner från jordens yta.
 
Sv: Tröttnat...

Jag har varit med om det omvända, åkt många mil för att titta på häst/hästar, kommit fram och försäljaren har varit som bortblåst och inte svarat på mobil och aldrig hört av sig sen heller. Längsta jag åkte var till karlskrona och jag bor lite norr om sthlm. Så ja-- knäppa människor som inte respekterar andras tid finns det både bland säljare och köpare.

Jag har en kompis som körde 40 mil för att titta på en häst. Väl framme tittade hon på den - men hon fick inte rida den....(!?) Däremot skulle hon få ta hem den på prov....(!???) Och jo,den var fullt ridbar.
Bara att köra 40 mil hem igen....
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 381
Relationer Har haft lite otur när jag träffat killar, eller är kanske fel på mig. Då killar oftast tappar intresset och vill inte ses mer än några...
2 3
Svar
50
· Visningar
10 766
Senast: Myzan87
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 082
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Hej! Skriver här för att höra om någon varit med om något liknande. Brukar ju finnas klokt folk här inne som kanske har erfarenhet om...
Svar
13
· Visningar
5 161
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp