Ny mail, kopplad ?

DarkInNight

TrÄdstartare
Jag har kvar min urgamla mailadress (hotmail 😄) sedan 20 Ă„r, och ibland kĂ€nns mailnamnet utdaterat och barnslig.

Men jag galet mycket info pÄ den, gamla bestÀllningar och kvitton, inloggningar mm sÄ jag vill inte bara radera allt och det skulle vara vÀldigt mycket jobb att flytta allt viktigt till ny mail.

GÄr det att ta med sig den gamla mailen pÄ nÄgot vis, eller koppla ihop den med en ny, i Outlook?
 
BehÄll den gamla men sluta anvÀnda den? Men kolla den regelbundet? typ varje mÄnad eller sÄ?
Det finns ju kvar oavsett hur mÄnga anda mailadresser man har.

Jag har en gmail som jag tvingades skaffa men aldrig anvÀnder. Men fÄr ibland post till den. SÄ jag kollar lite dÄ och dÄ. Sen har jag en kommunmail via politiken och sÄ min privata. Om jag jobbade skulle jag nog ha en jobbmail ocksÄ.

Det borde vÀl gÄ att lÀgga till ditt hotmailkonto i outlook?
 
BehÄll den gamla men sluta anvÀnda den? Men kolla den regelbundet? typ varje mÄnad eller sÄ?
Det finns ju kvar oavsett hur mÄnga anda mailadresser man har.

Jag har en gmail som jag tvingades skaffa men aldrig anvÀnder. Men fÄr ibland post till den. SÄ jag kollar lite dÄ och dÄ. Sen har jag en kommunmail via politiken och sÄ min privata. Om jag jobbade skulle jag nog ha en jobbmail ocksÄ.

Det borde vÀl gÄ att lÀgga till ditt hotmailkonto i outlook?
Jag anvÀnder den gamla som inloggning till vÀldigt mÄnga webaffÀrer, sÄ jag vill inte sluta anvÀnda den.

Det bÀsta vore om jag kunde starta en ny och fÄ den gamla kopplad sÄ att den gÄr att nÄ via den nya. Men jag vet inte om det gÄr.
 
Du kan stÀlla in sÄ din hotmail vidarebefordrar mailen till din nya. DÄ behöver du bara logga in nog ofta för att den ska hÄllas aktiv.
 
Min supergamla Hotmail-adress Àr kopplad till Outlook. Det har skett automatiskt nÄgon gÄng sÄ kan inte hjÀlpa dig i hur man gör men det gÄr uppenbarligen.
 
Du kan absolut anvÀnda fler Àn ett mailkonto i Outlook. Om du tÀnker dig att byta till en annan domÀn utan att behÄlla det gamla kontot, eller kanske registrera en egen (sÄ du kan ha t ex "anna@darkinnight.com" som mailadress) sÄ Àr jag rÀtt sÀker pÄ att du kan exportera ut hela mailarkivet frÄn din hotmail som .pst och sen importera det i Outlook. DÄ kan du nÄ dina gamla mail som referens/arkiv, men inte skicka fler med det kontot.
 

Liknande trÄdar

IT & mobiler Har köpt ny mobil efter snart tvÄ Är med min gamla. Inte sjÀlvvalt utan den har gett upp. :meh: Kopplade mobilen med datorn och...
Svar
4
· Visningar
573
Senast: em-pirre
·
T
IT & mobiler NÄgon data kunnig som kan hjÀlpa mig? Har fÄtt skaffa en ny dator dÄ hÄrddisken brÄkar pÄ den gamla. Vi har stora "familjemailen" pÄ...
Svar
8
· Visningar
5 901
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp