Tröttnat på maten

Vilken müsli ger du? Upplever att de brukar tycka att kraffts high energy/high protein är godare än low starch. Min får low starch och den går ner till slut men hon petar ut de goda delarna först, inte så att hon kastar i sig😅
 
Protein. Hon är ganska kinkig med maten. Hon gillar inte betfor( fast det är väl mest energi), äpplen.
Finns det någon annan müsli som smakar lite godare?
Finns mängder med olika müsli men vad är det för värden på det du ger nu och vilka fodersorter kan du få tag på?
 
Low starch müsli innehåller inga havrekärnor men däremot havreflingor, och jag skulle inte säga att säcken är blå så det är nog inte den du ger.

Kollade kraffts hemsida och de har en till müsli som jag inte har någon erfarenhet av, den heter oat free muesli och den ser ut att ha blå säck - så det är nog den du ger? Den innehåller dock bara 80 g smältbart råprotein/kg (jämfört med high protein som innehåller 135 g, low starch 130 g, high energy 105 g) så den kanske egentligen inte är optimal om det är protein som saknas i foderstaten oavsett😊
 
Low starch müsli innehåller inga havrekärnor men däremot havreflingor, och jag skulle inte säga att säcken är blå så det är nog inte den du ger.

Kollade kraffts hemsida och de har en till müsli som jag inte har någon erfarenhet av, den heter oat free muesli och den ser ut att ha blå säck - så det är nog den du ger? Den innehåller dock bara 80 g smältbart råprotein/kg (jämfört med high protein som innehåller 135 g, low starch 130 g, high energy 105 g) så den kanske egentligen inte är optimal om det är protein som saknas i foderstaten oavsett😊
Tack för ditt engagemang! Jag får väl testa någon av de du nämner och se om det faller damen i smaken. Hon har ätit den müslin jag nämnde i flera år men nu har hon tröttnat. Vi trodde att de berodde på att hon fick Prascend i maten men när vi tog bort den ville hon fortfarande inte äta upp sin müsli.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
430
Senast: WildHorse
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
730
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
486
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 362
Senast: Hgfy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ren häst innan klippning - hur gör ni?
  • Välja hingst
  • Födda -21

Omröstningar

Tillbaka
Upp