Trodde han skulle dö..

Pegija1

Trådstartare
Igår var nog det läskigaste jag vart med om angående katterna.
Jag kom hem och släppte ut min 8 mån gamla hankatt som vanligt. han brukar vara ute och ca en gång i halvtimmen kommer han in och säger hej så han ser att man fortfarande är hemma.

När han igår hade vart ute 1,30 timme så gick jag ut o ropa på han, Ingen katt.
ca 10 min senare kommer han inhoppandes genom dörren!
Han sprang omkring som en tok med fraddga runt munnen och skitig och dyngsur om tassar o mage.
Han gjorde konstiga hopp rakt upp och sen ner igen och det kom massa saliv runt munnen som han skvätte bort hela tiden.

Jag tog upp han och tvättade av han, något som han ogillar starkt men nu låg han bara där o lät mig duscha genom han och öppna munnen och skölja m vatten på han.

Sen gick han å åt, men ville inte att jag skulle klappa han, då sjönk ryggen. Jag vaktade på han ca 1,30 timme men han verkade må bra lite ksygg o så men inte döende.

Imorse var han som vanligt men jag är fortfarnade orolig för att han kan ätit nått och ligga död när jag kommer hem.

Någon som har någon ide om vad han kan råkat ut för?

Sv: Trodde han skulle dö..

Tror snarare att det är någon som gjort nåt med honom isf.
Låter inte på din beskrivning som om han har ätit nåt olämpligt.

Elaka människor finns det..

/ Lisa

Tror faktiskt att han råkat ut för en padda. När andra djur blir för närgångna sprutar paddan ut ett gift som orsakar fradga. Min hund blev precis likadan efter att ha nosat på en padda.

Tror faktiskt att han råkat ut för en padda. När andra djur blir för närgångna sprutar paddan ut ett gift som orsakar fradga. Min hund blev precis likadan efter att ha nosat på en padda.

oj okey, men jag bor i lgh vid ett tågspår längre ner o en väg, mellan där finns en gräsplätt och massa träd.. kan d finnas paddor där?

Absolut. De kan finnas lite överallt. Vi hade en som flyttat ner i källaren när vi bodde i staden i hyreshus. En och annan förirrar sig.

Ring till veterinär för rådgivning! De kan svara betydligt bättre än oss på vad som kan vara felet.

Skulle du ringt till en vet. direkt eller avvaktat en hel natt om din häst betedde sig så utan råd från veterinär?
Din katt kunde lika gärna ha blivit påkörd och fått inre blödningar eller fått i sig råttgift, tur att det förmodligen bara var en padda den här gången.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan...
2
Svar
22
· Visningar
1 589
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 459
Senast: monster1
·
Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 345
Senast: Celinehenn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama