Trochanterit

Sv: Trochanterit

Min mamma har dragits med trochanterit ett bra tag, tills det blev så illa att hon knappt kunde gå, hon fick kortisonspruta men det hjälpte tyvärr inte alls. Då testade hon akupunktur och blev helt bra (nu minns jag inte hur många behandlingar hon fick men det var nånstans mellan 5 och 10). Redan efter ett par behandlingar var det mycket bättre.
 
Sv: Trochanterit

Kl
hittills har sprutan inte gjort något positivt alls, blir till att ringa mefivinen imorgon plus försöka få tid till sjukgymnast. Jag som hoppats på att bli av några av mina krämpor :meh:
 
Sv: Trochanterit

Ibland tar det tid innan man får effekt, det är inte nödvändigtvis så att smärtan försvinner direkt. Jag minns inte hur lång tid det tog för mig att bli av med smärtan när jag fick kortison på just detta ställe - minns bara att läkaren lyckades punktera ett blodkärl så jag var blåsvart på halva låret ett bra tag efteråt...

När jag fick kortison vid en lilltåled tog det flera veckor innan jag fick effekt, fast det var nog extremt åt andra hållet. Jag hade börjat ge upp hoppet om effekt när smärtan plötsligt försvann.
 
Sv: Trochanterit

Då kan jag fortsätta hoppas på att det ska hjälpa, tack för det :)
Ringer nog ändå imorgon, reumatologen sa att det ev skulle behövas en spruta längre ner mot lårets utsida till sen får jag se vad de säger. Snart är det ju jul och en massa helger ovh då lär det vara svårt att nå vården.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Födda -21
  • Hästfolkets lilla ordbok

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp