trista kommentarer och lite sjukgymnastik med fogl.bälte...

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

Tokmaja

Blir så less på folk som ska tala om för mig hur STOOOOR jag är. :crazy: Kommentarer med glimten i ögat klarar jag av, men när folk seriöst utbrister "oj ska du ha tvillingar"...
Har enbart blivit stor på magen, och den står rakt ut, jag vet, det är fult tycker jag.
Förra gången var den mer runt och fin, nu bara piiip rakt ut liksom. :eek:
Vet att jag ser stor ut. Men var hos bm senast idag och då var min livmoder som den "skulle" och jag ligger precis under den heldragna linjen (kommer inte ihåg några siffror just nu) och med tanke på att jag bara ligger 1 kg plus på min utgångsvikt så tycker jag inte direkt att jag blivit fet heller.. :crazy:
Äsch... är väl bara känslig idag...

Jo, var hos sjukgymnast för min foglossning igår, och vet ni vad hon säger när jag talar om att jag har hästar, en som jag försöker rida lite.
Hon sa "BRA fortsätt med det, så länge du bara kan om det inte gör ont när du sitter där. Lugna fina turer med försök ändå att komma ut, absolut bästa träningen för bäckenet!"
:banana:
Visste väl att det var bra att rida :D .
Ja i alla fall.
Fick låna ett sådant där bälte, gillar jag det skulle jag köpa det nästa vecka sa hon.
Och jag gillar det, kunde vara ute och gå igår, första gången sen i somras!! :banana:
MEN det skaver i ljumskarna, sätter jag det högre upp trycker det på magen... nån annan som har haft det problemet?
Att sitta ner med det är hemskt, då skär det ju in i just ljumskarna med det samma!!
Vill ju använda det för att det är SÅ skönt när jag står, går och kör truck mycket på jobbet (står mest på truckarna) men det är trist när det skaver så mot vänstra ljumsken... :crazy:

Sv: trista kommentarer och lite sjukgymnastik med fogl.bälte...

så kändes mitt bälte med till slut slutade jag ha det utom när jag var ute i skogen för jag fick sådan klåda efteråt.
Det verkar som alla tycker det är okey att komentera hur stor mage man har bara för man är gravid, det skulle väl ingen komma på tanken att göra annars!
När min kompis och jag promenerade i gamla stan ringde hon upp sin sambo och sa att vi skulle bli sena för vi fick gå på rad för gatan var inte bred nog för oss båda! :D
Låter som du har en killmage föresten,jättesnyggt tycker jag!

Jag hade en sån där bred elastisk täckesgjord två varv runt som hemgjort bälte. Det var snällare mot ljumskarna.

intressant! jag har ringt sjukgymnasten idag för att beställa tid.

(Jag känner full sympati för att det känns jobbigt när folk kommenterar din kropp. Hörde att en tjej hade fått kommentaren "vad mycket du har gått upp i ansiktet!". Vad svarar man på det? "tack snälla, och nu när du säger det så har du visst blivit en hel del bredare om röven".)

Problemet jag har med att fortsätta ridningen är att jag inte orkar det vid sidan om (klättra på stege, mocka, insläpp, etc). En vanlig uteritt känns däremot bra, det är som om bäckenet liksom shakas loss. Annars borde simning också kunna hjälpa till. Om man orkar larva sig dit.

Hade magen framåt även med sonen, men inte som nu, nu är det en strut :smirk: inte alls snyggt faktiskt... :crazy:
MEN hellre det än att jag hade gått upp en jättemassa kilon i o f :banana:

Ridning bästa träningen för bäckenet? Vid foglossning? Förlåt om jag låter negativ nu - jag fortsatte rida trots att min sjukgymnast avrått mig. Jag fick mer och mer ont :( Tom ca 20 tjurade jag mig upp på en häst, det slutade med att jag en dag inte kom av hästen utan hjälp, sedan kunde inte jag ta ett steg utan kryckor :crazy: Jag kom inte ur sängen utan hjälp. Att rida med foglossning är något av det dummaste jag gjort.

det beror kanske på var foglossningen sitter. Min sitter i på baksidan av bäckenet på vä sida och när jag rider känner jag inte av den alls och den blir inte värre. Pratade med en sjukgymnast igår som också tyckte att jag kunde fortsätta rida.

Ja och sen beror det kanske på hur du rider, och vad du gör runt om ridningen.
Det är kanske inte ridningen i sig som var det dumma, utan något annat som du gjorde.

Och som sagt, det kanske även beror på vart man har det.
Min sjukgymnast påpekade också ju att det får inte göra ont när jag rider.
Men det viktiga var att hålla igång musklerna i bäckenet, har ju även sjukgymnastik övningar som jag ska göra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick för cirka ett år sedan, knottror över bog, hals och sadelläget. De kliar inte och stör inte honom på något vis alls, han...
Svar
5
· Visningar
3 715
Senast: MalinE
·
Övr. Hund 1. Skulle ut med hunden idag (chihuahua) o tog hissen ner, det kommer in en dam på våningen under som börjar klappa min hund....o vi...
2 3
Svar
50
· Visningar
12 689
Senast: Misiaczek
·
M
Hästmänniskan Jag ska snart släppa ut min häst på bete några veckor. I god tid ringde vi till en kvinna som har hand om lite marker härkring - och...
6 7 8
Svar
155
· Visningar
15 772
Senast: lobell
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 291
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar