Trissor på sporrarna?

A

Athina

Vet ni någonstans där man kan skaffa nya trissor till sporrarna? :confused:

Såg en utländsksida, men det blev så jäääkla dyrt och jag är verkligen inte intresserad av att beställa från utlandet.

Och är det någon som har tipps på vad man skall göra åt en sporre som glider "av" skon? Alltså, den "äter" (glider) sig ut bakåt och glappar upp och ner när man rider... (är det någon som fattar min super knasiga beskrivning? :smirk: )

är det för att den sitter för löst och man bör klämma åt den eller tvärtom? :confused: :crazy:

Sv: Trissor på sporrarna?

Första frågan...
Nya trissor finns hos dom flästa western butiker. Pm ar dig om två stycken jag VET har.
Sen finns det även "gummi band" att sätta under skon på sporrarna så dom sitter kvar. det har även dom butikerna ja pm ar dig om.

Svårt att säga om sporren sitter för löst eller tvärt om.. beror helt på vad du har för skor och vilken sporre..

jag skall se om jag kan fixa in en bild på sporrarna i morgon, jag lämnade dem hos mina päron, pappa skulle försöka fixa nya trissor förhand utifall att.

ps. ännu inget pm inkommet :d

Storlekarna på sporrar varierar. Har du ett par herrsporrar så är det svårt att få dem att sitta kvar om du nu har mindre fötter. När man köper sporrar så ska man vara medveten om att även sporrar kommer i storlekar.

Jo jag vet att det finns stl, men detta stod ingen på och jag provade på mina boots där och de satt bra på, man får trycka lite för att få dit dem, men iaf så hoppar den bakåt... :mad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka