M
mardley
Hur gamla var era dvargschnauzrar nar ni forsta gangen "gjorde nagot at palsen"? Forsta trimningen? Min tjej ar 15 veckor och jattesot i sitt lilla "rufs". Jag kammar och borstar och tycker att hon ar sot som hon ar, men efter att flera andra schnauzeragare kommit fram och sagt att "hon behover verkligen en "haircut"" blir jag lite fundersam. Jag har letat efter trim-stallen att ta henne till, men har i USA verkar trimning (sk. hand stripping) inte existera! "Vada rycker bort haren, vad grymt!!" ar svaren jag far nar jag forsoker forklara. De narmaste uppfodarna av dvargschnauzrar bor 3 timmar bort. Sa min fraga ar: Kan en klippning forstora? Min mamma trimmar hennes schnauzer, och hon kommer pa besok i maj. Da ska hon fa lara mig konsten i att trimma "pa svenskt vis". Men om jag vantar till maj med att gora nagot blir nog rufset tok for galet. Kan jag ta henne till en "salong" och ha dem klippa till henne lite, utan att det forsvarar trimning i framtiden? Jag vill verkligen att hon ska utveckla den dar strava, fina schnauzerpalsen. Tycker att skillnaden ar enorm mot schnauzrar har som enbart klipps. De har ju valp-pals forfarande