K
Krummi
Jag funderar lite på trimning sv pälsen. Jag har en blandis (affenpinscher) som behöver trimmas. Nu är han trimmad med effilersax. Hur svårt är det att klippa hunden snyggt och jämt med den? Just nu är han korthårig hela ansiktet och kroppen med lite längre hår på halsen, öron och svans. Tyvärr är morrhåren även borta
gillar inte det alls så jag har tänkt trimma honom som jag trimmade min Lhasa apso spara mustche (staving?) och ögonbrynen men trimma ner kropp och benen och putsa till svansen. Jag har inte tänkt trimma honom som affenpinscher och inte häller rycka håren. Jag har läst på om affenpinscher och trimning där stod det att endel klipper men dom flesta väljer att rycka.
Vad använder ni när ni trimmar er hund, effilersax eller trimmer? Hur lång Är pälsen efter att ni trimmat hunden? Jag skulle gärna välja trimmer men vet inte om han skulle uppskatta den
lhasen vi hade använde vi trimmern och det funkade super, vi trimmade ner pälsen till 12 mm på sommaren och 22 mm på vintern.
Vad använder ni när ni trimmar er hund, effilersax eller trimmer? Hur lång Är pälsen efter att ni trimmat hunden? Jag skulle gärna välja trimmer men vet inte om han skulle uppskatta den