P

piupau^^

Hur får du din häst att buga o. "ge hov" :D Eller andra enkla tricks :D Min häst kan ½ bugning ( ? ) Alltså att ja me e ngodis, bröd för de emsta, sätter emellan hennes framben så att hon hamnar sträcka på sejj efter. Mn då sätter hon både frambenne fram. Tips ??
Mvh. Paulina <'3

Sv: Tricks ?

Min häst kan:
Bergsgeten
Buga
le
Vacker hov

Hur jag lärde....
Bergsgeten:
Jag ställde millan mot en last pall och bad henne stå med benen mot den,sedan tog jag en godis och höll den så att hon sträckte sig efter den.Och iom att hon inte kunde gå frammot med fram benen fick hon ju gå in med bak menen,altså en bergsget!:) jätte bra sätt!:D

Buga:
Millan gör ensålänge näästan en hel.
Jag tog en godis satt den mellan frambenen och då stack hon under huvudet,jag berömde henne.efter ett tag böjde hon de ena benet lite och tog fram det andra,så vi är på en god väg!:D

"Le":
Jag tog en godis och höll den ovan för hennes huvud,tillslut tog hon upp över läppen,då berömde jag henne!:D'

Vacker hov:

Jag sa,vacker hov och lyfte benet samtidigt och sedan belönade henne.fter ett tag fatatde hon vad jag menade och gjode de själv!:)
Här är lite bilder,tyvärr bara på bergsgeten och vacker hov men iaf ngt!:
http://www.pixbox.se/alb_show_id736372_page0.html

hoppas du kan få lite hjälp av detta!:) kram /becca

Senast ändrad av en moderator:

Okey :D Lite hjälp iaf :D Vill it rikit få bugnignen dock xD

Nån som har tips på hur man får hästen att lägga sig ner?!
Jag och min sambo har slagit vad att vi ska lära våran 1 åring ett trick innan sommaren är slut! Giveviss skulle ja va värst...HJÄLP:confused:

Prova att lägga godbiten bakom ena hoven. Det får dem att böjja lite på på benet/flytta fram benet.

Liknande trådar

Träning Det här med frivillighet i träning är ett intressant ämne om än knivigt! :D Till viss del tror jag ändå det inte går att komma ifrån...
Svar
3
· Visningar
903
Senast: skiesabove
·
Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 398
Hästhantering Hej. Jag har en supertrevlig 2,5 åring hemma som jag haft i ca 2 veckor. Han kom direkt från bete när jag fick honom och har varit...
Svar
17
· Visningar
5 486
Senast: tara
·
Hästhantering Vill ha lite tips på hur man kan aktivera en senskadad häst som kräver mentalt jobb? I dagsläget får hon inte gå så mycket. Till och...
Svar
8
· Visningar
2 434
Senast: Perla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama