Trick träning?

Status
Stängd för vidare inlägg.
G

Gisburne

Hur träna t.ex. spansk skritt, bugning, kompliment etc.?

Moderatorn får väl spader nu, men jag HAR sökt och inte funnit! Bildtrådar i ämnet finns det massor, men jag har inte hittat någon beskrivning på hur man börjar, från ruta ett, om man vill lära en häst ovan nämnda trick/rörelser. Var finns litteraturen och DVD-filmerna i ämnet?

Peka mig gärna i rätt riktning innan tråden låses/försvinner... ;)

Sv: Hur träna t.ex. spansk skritt, bugning, kompliment etc.?

Japp, jag får spader.

Skaffa en instruktör. Man kan inte lära sig helt ensam på ett för sig själv och hästen korrekt, tryggt och säkert sätt. Man kan inte lära sig utbilda hästar i punktform, utan hjälp, om man inte vet vad man sysslar med. (Detta är min personliga åsikt som hästägare och hästmänniska, sen 1973, och har inget med mitt tillförordnande som moderator att göra)

Dvd-filmer och böcker går att hitta på nätet. Det finns massor av bra sökmotorer att använda, med sökord som trickträning och så vidare. Efterlysningar av böcker, tränare och dylikt i övrigt, hör hemma på radannonser, för att inte locka till otillbörlig reklam. Jag har redan fått radera ett reklaminlägg.

Och använd bukefalos sökfunktion. Det startas hundratals trådar om året som beskriver till punkt och pricka hur man lär hästar, det och det, samt ger tips på litteratur hemsidor och filmer. Sök på buga, spansk skritt, kompliment och så vidare, ett ord i taget. Men bukefalos forum, friskriver sig enligt forumets regler allt ansvar för vad som skrivs på forumet.

Finns det någon användare, som har tips på tränare med hemsidor, böcker och filmer, får ni gärna PM'a mig titlar och hemsidor, så kan jag lägga in lite tips på tricktränare under hästhanterings-faq-en.

IngelaH
moderator

Senast ändrad:
Vet nån om det finns några bra sidor som det står om trickträning? Jag har inte hittat några bra sidor bara där det finns bilder när hästarna gör de olika tricken men ingenstans hur man gör dom, det är det jag skulle vilja veta. Tacksam för svar!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

S
Distans Nedan följer en artikel som jag har skrivit och tänker använda i en studiecirkel för vuxna. Det kan när man börjar rida distans vara...
2
Svar
24
· Visningar
4 916
Senast: annoj
·
Träning Natural Horsemanship FAQ Det här forumet har funnits ett antal år, och vissa frågor är ständigt återkommande, varpå nån kläckte iden...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 750

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka