D

Djamillah

Ja, kan era katter några tricks? :D

Mina katter kan båda sitta på kommando och den äldre kan hoppa upp i en säng eller på en stol om man knäpper med fingrarna mot platsen och samtidigt pekar. Den yngre kommer ibland när man visslar :p

Sv: Trick :D

Bägge (eller ja, alla tre egentligen) kommer på inkallning. Pojkarna kan "sitt" och "puss" dom står även glatt på bakbenen på handsignal, bägge apporterar men snarare för att dom vill leka än för att dom är lydiga;) Pojkarna är även mycket artiga och svara ALLTID på tilltal:D

"Nej" är dock nåt som ingen av mina katter tycks förstå vad det innebär:o

Det mesta mina katter gör är knappast p.g.a lydnad utan snarare för att dom är fruktansvärt sociala och nyfikna:angel:

Min är 10 v och har lärt sig det viktigaste, hon är rumsren och lyder blint ljudet när man skruvar av locket på matburken :D skämt åsido så är hon så himla social att hon kommer när man ropar och ibland så kommer hon springande med en boll och när man kastar den så hämtar hon tillbaka den igen och så vidare... typ apport...

Skippy kommer när man ropar vet att nej betyder nej, skulle aldrig gå på bänkar eller bord. "Stegrar" på komando :p

Siris klickerövningar är väldigt befästa nu, men man måste muta med godis för att hon ska utföra övningarna. Hon kan vacker tass och slicka på tassen, med aningen höger eller vänster tass.

Mis har bara suttit bredvid och fått godis ändå när jag tränat Siri. Men Mis fattade snart galoppen genom att bara titta hur Siri gjorde, så hon kan också vacker tass nu! :love:

ja, min musse kan sitta still i en låda när jag drar eller lyfter den :P
han är bara cool helt enkelt.. men så fort jag råkar lägga en låda på golvet då ska han sitta i den och bara titta, det går inte om den är för stor, då 'r det inge kul tycker han, men det går om de är för liten för då upptäcker han ganska snart att det inte går och då sitter han bredvid lådan och tittar ^^

min lilla katt kan sitt och tass. sedan kommer hon på kommando och apportarar. även går fot när vi är ute på promenad. :)

Vår lilla (eller stora) misse kan vacker tass, men det är för att han tror vi har godis hehe;)

Min ena katt apporterar. Vet dock inte om jag kan kalla det för ett trick, då hon har lärt sig det själv! Men kul är det!:)

Våra fyra katter kommer när man lockar på dom och även med en koklocka.. sen kan de sitta fint när man håller i mat då ställer de sig på bakbenen... den älsta katten som är 15 år kan även stå så och fånga maten direkt i munnen.

nja lärt och lärt :P min katt e lite fegis så hon håller sig nära mig . går ej framför mig och vill inte vara bakom. Sedan ska hon gåå nääära mig.

Så det var väl fot :angel:

Lyder era katter utan att få mat i utbyte!?:O
Min ena katt gör vad jag än ber om, så länge jag har ostbit i handen. Hon kan sitt på komando(utan att jag behöver vifta med osten faktiskt;)), snurra runt, stå på bakbenen och faktiskt även hon kan gå fot.:D (Men tyvärr bara när jag har ost i handen eller ialla fall när hon tror att jag har det ;)

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
667
Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 812
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
589
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 629
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Senskada pga spark