Tretorn stövlar!

Kramtizzlan

Trådstartare
Tänkte ev skaffa mig ett par :D Vill ha en sportig mjuk stövel!

Vilka färger finns dom i nu egentligen?

Vill höra era positiva/negativa erfarenheter om dom!

Tycker man bara att dom är fula behöver man inte göra sig besväret att skriva det här:idea:

Sv: Tretorn stövlar!

Tretorn advance finns i Svart, Röd, Marinblå, Brun och Ljusblå (än så länge). De som jag tycker är positivt med de är att de väldigt sköna, sitter som en gymnastiksko vid foten :) De som kanske är mindre bra är att dragkedjan inte håller så länge men de ska har fixat en ny nu på alla stövlar, så den ska hålla bättre. Om dragledjan ändå går sönder är de bara lämna in de där du köpte dom så får du ett par NYA utan extra kostnad, väldigt generöst av Tretorn!!!

Färgerna är svart röd brun mörkblå och ljusblå:) Dom gick ju sönder en hel del men nu när de bytt till ett lite hårdare matrial och starkare dragkedja (vad jag förstått) så ska de vara hållbarare. Köpte ett par bruna - knappen gick sönder direkt men har man bara kvittot kvar får man ett par nya:D

Jag tycker att dom är väldigt sportiga och coola:love: dom är mjuka från början och man kan ändra storleken på dom med hjälp av snörningen, tex beroende på sina ridstrumpors tjocklek!? :p

enda nackdelen med dom är att jag igentligen är för kort för mina:crazy:
vrigt042.jpg

Dom är himmla coola alltså:D Dom sjunker inte ihop eller? Bra för dig iofs ;) om du är för kort i rocken:p

Hoppas dragkedjan är bra nu då! Men det är ju väldigt generöst att man får nya utan problem!

Maadiiee och jag måsta ha börjat skriva våra inlägg typ samtidigt för att när jag började skriva hade ingen svarat - så det jag skrev var mest upprepningar av hennes innlägg:p

Har du en bild som du vill lägga ut på dej när du har dom på dej? Jag vill ha ett par men är oxå kort så tror att dom är för långa, men skulle vilja se dom på nån annan som är kort oxå(A) =D

Har tyvärr ingen bild när jag har dom på mig:crazy: men tyvärr så är fötterna små i storlekarna så när man går upp en storlek på fötterna blir ju också höjden på skaftet längre. jag har i vanliga fall storlek 38 i skor och är 164 cm lång. så jag fick ta storlek 39 med normal längd på skaftet vilket är det kortaste (finns också en längre modell).
Men så kär jag är i dom så köpte jag dom:D köpte sådana man fäster i hälen i stöveln för att komma upp, typ vad dom nu heter:crazy: annars behöver man ju inte dra upp dragkedjan ända upp, vet jag dom som gör. eller så står man ut med att det skaver lite i knävecket när man borstar hästens nedre del av benen;)
Finns måttabeller på dom om du söker runt lite:)

Jag har inte hittat några ridstövlar som passat innan, de flesta är höga i skaften på mig, men dessa tycker jag satt riktigt bra.
Jag har 37 normalt, men köpte 39 för att kunna ha en lite tjockare socka framåt hösten (är väldigt frusen om tårna). Nu har jag en sula i och de sitter jättebra. De är väldigt sköna och jag trivs jättebra med dem.

Köpte dem för att de är vattentäta mest, och så var de ju superbekväma med.
Det enda som jag kan klada liiite på är att de gnisslar lite mot sadeln. Jag är van vid att rida i jeans eller jodphurridbyxor:p

jag tycker de är rätt stora i foten :p
Snygga är de, men jag är i valet o kvalet med tanke på alla reklamationer.

KL
Men töjer dom sig något, i fotdelen? Har en dotter som vill ha sådana som har stora fötter men är rätt kort än så länge (12 år). Fick förslag att lägga i sånna här:

290080_01.jpg

Någon som testat?

Jag har inte testat såna, men har i vanliga sulor. Effekten i hälen blir ju densamma och visst kommer man upp lite, alltså kommer skaftet inte lika högt upp.
Jag köpte en storlek större än jag behövde för att få plats med en socka. La i sulor istället och med dem i blir skaftet lagom och jag hamnar rätt med hälen. Utan sulor kan jag få lite skav för att det som går in över hälen kommer för högt upp.

Prova dem med kil innan ni köper dem för att se om det passar. Det funkar ju helt klart, men om det är tillräckligt beror ju helt på dottern. Sen är det vilktigt att foten hamnar rätt också. Jag personligen gillar inte kilar, tycker det är obekvämt. Det blir ju lite fel lutning på foten dessutom om man har en lite högre kil.

Senast ändrad:

Fast frågan är ju hur länge till man får nya. Förr eller senare lär de ju börja byta ut dragkedjan bara = skiitfult.

Jag använder mig av sånna kilsulor i mina Tretorn pga att stövlarna är lite för långa så dom gör lite ont på baksidan av knät, tycker dom funkar jättebra! Har två stycken kilsulor i varje stövel. :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 132
Senast: Capybara
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 368
Småbarn Ville skriva mindre, men det gäller bara längden, inte vikten eller något, så fick bli kortare. 🙈😅 Hur som, vi var hos BVC i går, på 6...
Svar
14
· Visningar
1 353
Senast: Araminta
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 137
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka