Tredje gången gillt!

Snurrfian

Trådstartare
Moderator
Nu vann hon! Lilla älskad hästen vann sitt lopp i dag! Hon var storfavorit så hon fick ledningen och gick första 1000 på 20 och vann sen på 19, 0 med 1,5 längd! På sina tre starter i karriären har hpn nu 2 3 och idag 1!!! 40 000 insprunget!
:bump:
Jag var bara tvungen att berätta!

Sv: Tredje gången gillt!

Va kul!!! Duktig pålla :)
Hoppas hon vinner fler :)

Hon heter Chardonna, vi har fött upp henne själva. Jag kan ju berätta lite bakgrund till varför hon finns överhuvudtaget!
Det finns en travklubb som har årsfest varje år som vi brukar gå på, där är det alltid en massa lotterier och en del av priserna är betäckningsrätter på vissa hingstar. Min man, hans kompis och tränaren som oxå är gamal kompis hade tidigare en häst ihop men som hade gått sönder. Ialla fall vinner kompisen en betäckningsrätt i Self Confident, han frågar min man om han inte ska vara med om de ska betäcka, jovisst säger han, det vore ju roligt, en annan hästägare i stallet har precis sålt sin häst och är sugen på en ny, han lånar oxå ett sto så de tre ska ha två föl ihop. Vi bor då precis brevid hästägaren som har stall hemma med två boxar så stona står där. Det blir en hel del pyssel, när de väl sen fölar händer det som inte får hända, det andra stoets fölunge föds dödfödd. Men lilla Donna lever och mår bra ialla fall. Under sommaren fick hon gå ihop med en grannes sto med föl.
Sen när det var dags för inkörning fick tränaren ta hand om henne och konstaterade att hon var ju välhanterad men ack vilket humör... Väldigt lätt i bakkärran när det inte passar.
I sommras var det dags för start trodde vi men då lyckades hon trampa/sparka sig själv så illa under ett provlopp att hon ska böjsenskidan och fick en ganska lång konvalecent men nu är hon på G igen! Och det ordentligt! Hon har ännu inte varit riktigt trött en ända gång, däremot tyckte tränaren att det lät lite i halsen på henne igår så det ska bli en uppkollning i veckan.

Jag är jätteglad för er skull!!
Kul att ni nu får lite kvitto på allt jobb ni lägger ner på pållarna. :bow:

Kom och hälsa på nångång!!!! Det var ett tag sen.

AM

Så fort vi får nog tid över! Fast jag tror din syster står först i tur öfr henne har vi inte hälsat på en enda gång... :o Fast det känns närmare till er så det blir nog er först ialla fall... :)

Skit i syrran..kom till oss... :devil:

Skämt o sido.. Hon ska komma till oss nån helg..
Två getingar i en smäll?? :idea:

AM

solros skrev:
Grattis Snurrfian!

Rubrik och stor bild i Ronden! :bump:

Ja jisses, de hade väl inget att skriva om när de skrev om Breeders Crown tidigare i tidningen... ;) Och nu ska hon ut på mån igen! Jag tycker att det är tätt men det får väl tränaren avgöra, det är ju det han ska kunna! ;)

Liknande trådar

Trav Tiden går och jag måste boka hingst nu i början av veckan för att inte missa nästa brunst. Velar otroligt mycket mellan olika hingstar...
Svar
3
· Visningar
1 262
Senast: Masse
·
Övr. Hund Idag startade Zolo och jag lkl 1 för tredje gången. Har två andrapris med oss i bagaget sen i höstas. Men idag briljerade han mitt...
Svar
18
· Visningar
1 191
Trav när man INTE ska göra det??? Ni som varit med på forument länge minns kanske när jag skulle hjälpa min kompis som skulle jobba...
Svar
9
· Visningar
1 440
Senast: jari
·
Islandshäst Jag lovade i en annan tråd att leta fram text och bild från mina böcker om de islandshästar som importerades till Sverige på 1910-talet...
Svar
4
· Visningar
2 909
Senast: OlleAtlas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama