Tredje dången gillt för insättning av hormonspiral...

pernilla_s

Trådstartare
Skulle för ca tre veckor sedan sätta in en hormonapiral, det var lite mindre än 4 månader efter att jag fått barn. Har en till på ca 18 månader nu också. BM hade sagt att det skulle inte vara några problem att sätta in en spiral på någon som fått två barn och dessutom så tätt... Har jag inte lärt mig något från min förlossning? När någon säger så blir det inte så...:devil: Min förbaskade kropp jäklas med mig.

När hon skulle mäta min livmoder så krampade livmoderhalsen så hon fick försöka vänta ut den. Men det gjorde skit ont på mig. Det gjorde lika ont som under förlossningen då de grävde runt för att förlossningen skulle gå snabbare. Tillslut fick vi avbryta för det gjorde för ont på mig. Vi satte oss och pratade och ca tio minuter senare svimmar jag. EFter detta mådde jag väldgt dåligt psykiskt då jag fick upp mycket om min förlossning. Jag mår fortfarande rätt dåligt över den. Jag kan inte släppa den, den var så jag har inte riktigt ord för det mer än otäck.

Fick tid till en läkare för ett nytt försök till insättning. Var där i måndags, han hann inte mer än på börja innan jag fick sådana panikkänslor att jag fick be honom avbryta. Det gjorde inte så ont, men jag var panikslagen.

Så nu har jag fått tid till sjukhuset för att sätta in den under narkos. Jag är nervös, men detta är det bästa preventivmedlet jag kan komma på. Det är oerhört säkert och jag vill absolut inte ha ett barn till just nu. Det räcker med två små.

Har snart gått fem månader sedan förlossningen och jag har inte varit i närheten av att vilja ha sex. Jag känner mig färdig med den biten. Tanken på sex gör att jag känner mig äcklad.Sambon försöker inte få mig att ha sex med honom utan säger bara att vi gör det när jag känner mig mogen, vilket gör att jag får ännu mer skuldkänslor...

Förlåt för långt och rörigt inlägg....
 
Sv: Tredje dången gillt för insättning av hormonspiral...

En jobbig förlossning sätter sina spår:(
Att du inte vill ha sex än tycker inte jag är konstigt alls, min första fförlossning var inte heller kul och det var först när jag insåg att jag ville ha barn nr 2 som jag ville ha sex igen, då var första barnet över året.
 
Sv: Tredje dången gillt för insättning av hormonspiral...

Hoppas spiral och testa p-spruta, stavar eller något annat?
 
Sv: Tredje dången gillt för insättning av hormonspiral...

Sambon försöker inte få mig att ha sex med honom utan säger bara att vi gör det när jag känner mig mogen, vilket gör att jag får ännu mer skuldkänslor...

Varför får du mera skuldkänslor när han säger så? Tror du honom inte?
 
Sv: Tredje dången gillt för insättning av hormonspiral...

Varför får du mera skuldkänslor när han säger så? Tror du honom inte?

Jo då jag vet att han vill vänta tills jag är mogen, han vill inte ha sex medmigom jag är osäker eller inte vill. Men jag vill ju ge honom vad han behöver också. Han gör ju allt för att jag ska må bra och jag vill ju återgälda en del.

Jag har varit rätt låg sedan förlossninge och det är i princip först nu jag börjat bli lite gladare igen även om det känns som omjag börjar falla tillbaka igen. Han har stöttat och gjort allt för att jag ska må bättre.

Det är mycket lättare om killen tjatar och trycker på för då vill man ju inte alls. Jag vill ju ha sex med sambon, men jag har ingen lust. Förstår ni vad jag menar?
 
Sv: Tredje dången gillt för insättning av hormonspiral...

En jobbig förlossning sätter sina spår:(
Att du inte vill ha sex än tycker inte jag är konstigt alls, min första fförlossning var inte heller kul och det var först när jag insåg att jag ville ha barn nr 2 som jag ville ha sex igen, då var första barnet över året.

Jag jämför ju mycket med sexlivet efter min första. Då hade jag sex efter 3veckor och min lust var helt tillbaka.

Denna förlossningen har satt en del spår ja... Frågan är bara hur jag ska ta mig vidare?
 
Sv: Tredje dången gillt för insättning av hormonspiral...

Jag jämför ju mycket med sexlivet efter min första. Då hade jag sex efter 3veckor och min lust var helt tillbaka.

Denna förlossningen har satt en del spår ja... Frågan är bara hur jag ska ta mig vidare?

Jag gick igenom förlossningsjournalen med barnmorskan som var med i slutskedet.
Det hjälpte endel också att veta att allt var ok, att allt hade läkt som det skulle.
Sedan skulle jag gissa att du fått en förlossningsdepression?
Har du fått någon hjälp för det?
Sedan är det att älta, älta tills man har bearbetat allt som var jobbigt, ta reda på vad det är som gör att man inte har lust.
För mej var det rädslan att bli gravid igen:crazy:
Fast ändå ville jag ha ett barn till efter ett tag, fast inte den förlossningen.
Att han inte tjatar ska du vara glad för, det är tusen gånger värre om någon tjatar.

Det är ju en guld kille du har som stöttar dej istället för att tjata.
Kanske är du inte van vid människor som faktiskt bryr sig om dej på riktigt? och att det är därför du tycker att det hade varit bättre om han hade tjatat för att du då kunde gömma dej bakom att han ändå inte förstår?

Jag tycker att du ska kontakta någon som du känner kan stötta dej, oavsett om det är en kurator/psykolog eller en sköterska på bvc eller en barnmorska.

Det är tufft att få barn så tätt som du har och särskilt jobbigt kan jag tänka mej att det är när du har ett barn som du ska hjälpa att hålla kontakten med hans pappa?!
Det är aldrig lätt att få barn och att ha mycket runt sig och dessutom få en jobbig förlossning kan knäcka vem som helst.
Fortfarande har du ju "alla nerver utanpå" som man har när man nyligen fått barn.

Försök låt din sambo få stötta dej och underlätta för dej, du kommer kunna ge tillbaka det senare.

Det är det som är ett bra förhållande, man stöttar varandra utan tanke på att få något tillbaka.
 
Sv: Tredje dången gillt för insättning av hormonspiral...

Jag har inte fått någon hjälp, men det är mycket för att jag har svårt för att prata med folk när jag har problem. Jag är ganska stolt och visar upp en annan bild när jag är iväg.

De ända jag klarar av att prata med är min mamma och sambo. Den jag verkligen borde prata med i lugn och ro är min mamma, problemet är att vi bor 10mil ifrån varandra och hinner nästan aldrig träffa varandra.

Jag är definitivt livrädd för att få fler barn. Jag vill absolut inte ha fler på väldigt lång tid. Jag är också rädd för att det ska göra ont.

Jag har ju en hel del järn i elden just nu... Jag pluggar på heltid på distans och är hemma med barnen på dagarna. Sambon jobbar 75%. Sedan har jag en häst utöver det, men utan den hade jag blivit galen.

Sambon är underbar, han gör allt för jag ska må bra, jag är inte van vid att killar beter sig så. Han har visat mig vad villkorslös kärlek är.
 
Sv: Tredje dången gillt för insättning av hormonspiral...

Jo då jag vet att han vill vänta tills jag är mogen, han vill inte ha sex medmigom jag är osäker eller inte vill. Men jag vill ju ge honom vad han behöver också. Han gör ju allt för att jag ska må bra och jag vill ju återgälda en del.

Vet du vad? Jag tror att du återgäldar honom x1000 mer än vad du anar. Du finns där, ni har ett bra förhållande och dessutom har du ju givit honom ett barn för sjutton :love:

Tänk vad många år ni har framför er som ni kan kanina er sen när du känner dig redo, då är dom här månaderna en piss i havet. Försök koppla bort dom känslorna, och njut av en underbar sambo som respekterar dig och älskar dig så mycket. :laugh:

(Och lyssna på mamma TinyWiny, hon är klok!)

Lycka till med spiralen, hoppas allting går bra. :banana:
 

Liknande trådar

Relationer Jag har en pojkvän som jag upplever blir utnyttjad av sin bonusfamilj (bonussyster med man) både för pengar och för tjänster och skulle...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 562
Senast: Oh_really
·
Kropp & Själ Jag fick reda på att jag har en liten hörselnedsättning på ena örat redan för 25-30 år sedan, beskedet kom då som en överraskning. Jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 918
Senast: hastflicka
·
  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 859
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 753
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp