Tre hästar påkörda av godståg

Sv: Tre hästar påkörda av godståg

Ah, jag har inte varit i de områdena sen jag övningskörde och det börjar bli många år sen.
Läskigt vid sådana ställen där man inte har någon möjlighet att ta sig av spåret även om man nu skulle ha tid...

Kasta inte sten om du inte vill att folk ska kasta tillbaka...

Lösdrift är naturligare än box. Däremot dömer inte jag de som har sina hästar på box.
Det är ett konstaterande.

Ladugården ligger tippningsvis närmare 800-1000m från viadukten.

Mot Tunaåstrand från viadukten sett, ligger först en gård vänster sida, inga djur där nuförtiden, sen ett stall, sen några gårdar längre in samma sida, sen kommer det drabbade stallet.

Just där olyckan skedde är det inte plant nej, där är järnvägen en bra bit ner från markhöjd.

Vid Tunaåstrand så är det ett par nyare villor ja, direkt efter gården du pratar om som har travhästar fortfarande, fast ny ägare, hagarna kommer efter de nya villorna,, eller nya o nya, tiden går så fort, de har väl funnits där några år.

Då har jag också lite mer koll på var det var.

Och tiden går snabbt, senast i somras på jobbet så hänvisade jag till mina föräldrars bostadsområde som "nya husen vid Bullerforsen", sen att det nu är är över 20 år sedan de byggdes spelar väl ingen roll ;)
Men de flesta infödda brukar ha koll, och det brukar mest finns sådana på industriföretagen där jag har sommarjobbat.

Och det är inte så många veckor sedan en vän till mig fick sina hästar innebrända, när de stod "tryggt i sina boxar med mysigt spån att sova i". Om man bortser från alla skadliga effekter på kroppen som stillastående på box innebär, så medför det risk för skador som sammet säger.

Då väljer jag hellre att ha hästarna på en bra lösdrift.

/Migo

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Tre hästar dog i samband med att de blev påkörda utanför Växjö på lördagens morgon.
Svar
0
· Visningar
137
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hästar rymde ut på E4:an mellan Jättendal och Gnarp. En av dem blev påkörda av en lastbil och dog sedan av sina skador, det rapporterar...
Svar
0
· Visningar
359
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Vid halv sju-tiden på torsdagsmorgonen fick polisen i Skåne larm om en trafikolycka, där en bilist kört på en häst. Det visade sig att...
Svar
0
· Visningar
68
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Tre hästar har omkommit efter att de blivit påkörda av ett tåg i Ösmo i Nynäshamn. Det uppger polisen.
Svar
0
· Visningar
530
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama