Tre hästar omkull på Jägesros trio idag...

Sv: Tre hästar omkull på Jägesros trio idag...

Anledning till olyckan var att hästen framför bröt benet och då kom de två andra hästarna bakom och då kan ni själva räkna ut hur de gick. Alla klarade sig med lindriga skader. Hästen med de brutena benet avlivades dock direkt på banan. Tyvärr är de inget att göra åt sånna olycker. Att en häst bryter benet kan hända var som helst.

Säger de igen. De e mycket benbrott inom galoppen o ja far så illa av att se det.
Håller ju på med trav o där skrer det inte så traumatiskt så ofta.
Dock blir det mer o mer montélopp o jag vet inte hur statestiken är där?

Farten dödar brukar man säga. Kankse ligger en del i detta.

Det är nog troligen inte fler dödsfall inom galoppen än dödsstörtningar inom travet :grin:

Mkt sant. Men de är fler travare som har skader pga den hårda träningen och de hårda banerna.

Det är ju i och för sig en hel del svikt i de banorna... Men det jag menade var att olyckor händer, jag har hållt på med både trav och galopp och tyvärr är det en del hästar inom travet som dödsstörtar också, men oftast inte för att de bryter ben (det kanske är vanligare i galoppen, vad vet jag)? utan oftast för att något går sönder invärtes eller för att de kväver sig själv.

Flummigt inlägg men det jag ville komma till är att jag tvivlar på att det är fler dödsfall inom den ena än den andra sporten... Men jag kan självklart ha fel om det.

Det är nog troligen inte fler dödsfall inom galoppen än dödsstörtningar inom travet :grin:

Men å andra sidan körs det BETYDLIGT fler travlopp än galopplöp i Sverige alla fall. Så procentuellt är nog det vanligare med dödsstörtningar inom gfaloppen?

jo de e sant, men det är inte så mycket av dom här fruktansvädra scenerna med avbrutna ben.
Men håller med, det är mycket andra kanske mer dålda skador inom travet o hästen kanske har ont, men får springa ändå... (i vissa fall alla fall)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Olyckan inträffade i lopp tre på Buffalo Raceway i Hamburg under fredagen. Travbanan Buffalo Raceway i Hamburg skakas av en otäck...
Svar
0
· Visningar
789
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) mitt i storloppet Storloppet på Täby, Stockholms Stora Pris, slutade illa. Två hästar störtade i backen på upploppet och...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: Got2Be
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Aftonbladet) fick avlivas på banan Lutfi Kolgjinis häst Kairos Face fick avlivas efter ett lopp på Charlottenlund. Hästen skadade sig...
Svar
1
· Visningar
1 095
Senast: iNHALE
·
  • Låst
Trav Döds störtningarna haglar inom travsporten för dagen. på Aftonbladet trav 365:s senaste inlägg Länk...
18 19 20
Svar
389
· Visningar
28 112
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar