Travskostorlek motsvarande i ridskostorlek?

Sv: Travskostorlek motsvarande i ridskostorlek?

Jag skulle gissa på tvåor, så är det på de som står i vårt stall åtminstone.

Det beror helt på vad det är för märke på skon.
Travskor varierar också i storlek. Jag har haft samma storlek på både ridskor och travskor på Jallan som har ettor bak och tvåor fram. :)

Men ridskoningshovisar brukar väl oftast ha med sig egna skor så då borde ni kunna prova er fram?

Det finns ingen "standard" för hästskostorlekar, varken trav- eller ridskor.
Det innebär att varje tillverkare kan ha sitt eget storlekssystem och i många fall har de det också.
Så det är omöjlig att säja att en storlek 3 motsvarar en annan specifik storlek, utan att veta vilka fabrikat man pratar om...

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
295
Senast: Unafraid
·
Utrustning Hej. Ny behöver jag er hjälp. Har precis hämtat hem min nya häst. Vid provridningen hade han en äldre Stubben dressyrsadel märkt 32 i...
Svar
4
· Visningar
565
Senast: sweep
·
Hästvård Är det någon som haft en häst med liknande skada. Hur gick det i så fall för den och hur lång tid innan den blev bra. Är vår första egna...
Svar
9
· Visningar
1 290
Senast: annikarun
·
Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 193
Senast: Emro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023